احتمال تمدید مهلت پرداخت اقساط مشمولان غایب

    کد خبر :693807

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: ممکن است تا پایان سال ٩٩ به مشمولان غایبی که بدهکار هستند و قسط‌ ها را پرداخت نکرده‌اند، فرصت داده شود اما هنوز این قانون تصویب نشده است.

سردار تقی مهری در یک برنامه تلویزیونی درباره تمهیدات اندیشیده شده در خصوص پیشگیری از ابتلای سربازان به بیماری کووید-۱۹ گفت: فرآیند افرادی که می‌خواهند به خدمت سربازی اعزام شوند به این شکل است که ابتدا باید یک برگه اعزام به خدمت را با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ دریافت کنند. در واقع فرمی طراحی شده که همه مشمولان باید به پزشک مراجعه کنند که به غیر از ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ نیز از نظر پزشکی وضعیت مورد تاییدی داشته باشند در این صورت برگه اعزامشان تایید و تاریخ اعزام ابلاغ می‌شود.

وی افزود: ما برای همه مشمولان این تمهیدات را اندیشیده‌ایم و حالا با توجه به شیوع این بیماری نیز برای پیشگیری از تسری این ویروس در سطح کشور این تصمیم را گرفتیم که اعزام‌ها به تعویق بیفتد. همچنین اقدامات پزشکی بسیار خوبی در نیروهای مسلح انجام می‌گیرد و نیروهای مسلح، بیمارستان‌های آن‌ها، کادر پزشکی، سرباز پزشکی، سربازهای پرستار و… همه در این راستا کمک می‌کنند. در محل‌های ما تب سنج وجود دارد و هر روز ضدعفونی می‌شوند. در واقع تمهیدات پزشکی کاملاً برای جلوگیری از شیوع این ویروس اتخاذ شده و ما در مقر پادگان‌هایمان و مشمولانی که اعزام کردیم، موردی نداشتیم و همین نشان می دهد که موارد بهداشتی به‌خوبی رعایت می‌شود.

مهری ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی برای مقابله و مبارزه آماده هستند و ما مشاهده کردیم که در سطح معابر نیز سایر نیروهای مسلح با امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داشتند معابر را ضدعفونی کردند بنابراین همه حالا دست به دست هم دادند تا بتوانند ویروس را شکست دهند.

وی در ادامه اظهارکرد: با توجه به اینکه حالا اعزام مشمولان به تعویق افتاده است افرادی که به‌تازگی مشمول می‌شوند می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس ۱۰+ مراجعه کنند و برگه اعزام‌شان را مشخص کنند. بر اساس طراحی انجام شده در سامانه برای ماه ۲، ۳ و چهار برای مشمولان ثبت می‌شود بنابراین کار روزانه به صورت مرتب انجام می‌شوند.

به گزارش مهر ،مهری با اشاره به مشمولانی که باید جریمه پرداخت کنند و بیش از ۸ سال غیبت داشته‌اند،گفت: مجلس شورای اسلامی، سال‌های ۹۴ تا ۹۷ تصویب کرد افرادی که بیش از ۸ ساعت غیبت داشته باشند می‌توانند با پرداخت مبالغی بر اساس سطح تحصیلی خود جریمه را بپردازند اما کسانی که نتوانستند تا پایان امسال جریمه‌های خود را بپردازند براساس قانون حداکثر تا اردیبهشت ماه سال آینده این کار را انجام دهند البته اگر پیشنهاد مطرح و تصویب شده در کمیسیون در صحن مجلس به تصویب برسد ممکن است تا پایان سال ٩٩ به آن‌هایی که بدهکار هستند و قسط‌ها را پرداخت نکرده‌اند، فرصت داده شود، اما هنوز این قانون مصوب نشده است بنابراین قانون فعلا همان قانون قبلی است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پایان اظهارکرد: بعد از اینکه مجلس شورای اسلامی در سال ٩٠ تصویب کرد و قانون وظیفه عمومی اصلاحاتی بر آن وارد شد، تصویب شد تمام کارت‌ها باید هوشمند شوند بنابراین ما ستادی طراحی کردیم تا تمام افرادی که کارت مقوایی دارند،کارت خود را به هوشمند تبدیل کنند بنابراین افرادی که هنوز کارت مقوایی دارند برای تبدیل خود به کارت هوشمند مراجعه کنند البته با توجه به شرایط پیش آمده ما برای این کار فرصت بیشتری می‌دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید