احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی و ویروس کرونا با کمبود ویتامین C و D

    کد خبر :755955

مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کمبود ویتامین های C ، D و E احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی و کرونا را افزایش می دهد.

انسیه وطن دوست در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: مصرف روزانه سه واحد از گروه سبزی ها به جز سبزیجات نشاسته ای و حداقل دو واحد میوه به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی به ویژه بیماری کووید 19 توصیه می شود.

وی با بیان این که مصرف پیاز خام همراه غذا را در شرایط کنونی فراموش نکنید، تاکید کرد: از مصرف سوسیس، کالباس و دیگر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین در شرایط کنونی به شدت پرهیز کنید.

وی افزود: مصرف سالاد همراه با آب لیموترش تازه یا آب نارنج ، هویج، کدوحلوایی، سبزی تازه و … را به طور حتم در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

وی نسبت به مصرف غذاهایی که به طور کامل پخته نمی شود، هشدار داد و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی از منابع پروتئین نظیر حبوبات ، تخم مرغ و … استفاده کرده و از خوردن غذا و مایعات در مکان های نامطمئن به شدت خودداری کنید.

وطن دوست به اهمیت خواب و استراحت کافی در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: به مصرف غذاهای کم حجم و پرکالری توجه ویژه داشته باشید و سالاد کاهو و کرفس را به دلیل تامین نیاز بخشی از مایعات بدن فراموش نکنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید