احتمال بروز موج بعدی امیکرون پس از تعطیلات نوروزی

    کد خبر :896753

 افزایش موارد ابتلا به کرونا در دو سال اخیر با شروع تعطیلات اتفاق افتاده است امروز نیز سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از احتمال موج جدید کرونا پس از نوروز ۱۴۰۱ سخن می گوید زیرا محدودیت‌های کرونا امسال برداشته شده است.

قباد محمدی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص پیش‌بینی افزایش موج سفرهای نوروزی بیان کرد: در دوسال گذشته محدودیت های کرونا سفرهای نوروزی را کاهش داده بود، اما امسال محدودیت سفر تنها برای افراد واکسن نزده است و  بر اساس پیش‌بینی با افزایش مسافران نوروزی مواجه می شویم.

وی افزود: با توجه به موج سفرهای نوروزی و شیوع امیکرون در سطح جامعه، نگران ایجاد پیک جدید امیکرون پس از تعطیلات نوروزی هستیم مردم باید آگاه باشند کرونا هنوز وجود دارد و ما با شیوع امیکرون روبرو هستیم و باید در تعطیلات نوروز از ماسک  استفاده کرده و فاصله اجتماعی نیز رعایت شود.

محمدی در پایان تاکید کرد: بحث تکمیل واکسیناسیون مسئله دیگری است که از تمام افرادی که همچنان دوز دوم و یا سوم واکسن را تزریق نکردند تقاضا داریم هرچه زودتر برای این کار اقدام کنند، احتمال شیوع موج جدید کرونا پس از ایام نوروز وجود دارد تلاش می کنیم با واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها در این ایام، شدت پیک جدید را کمتر کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید