معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور خبر داد

اجرای طرح « مدیریت مورد» برای معتادان بهبود یافته از آبان ماه

    کد خبر :400138

معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور از اجرایی شدن طرح «مدیریت مورد» برای ٣٠٠٠ معتاد بهبود یافته از آبان ماه خبر داد و گفت: دستورالعمل این طرح هم‌اکنون ابلاغ شده و از هفته آتی نیز آموزش مددکاران در ۱۶ استان آغاز می‌شود.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در این کلاس‌های آموزشی حدود ۱۳۵ مددکار آموزش خواهند دید، افزود: طرح مدیریت مورد برای معتادانی که از مراکز درمانی خارج شده‌اند و با اولویت مراکز ماده ۱۶ و معتادان متجاهر اجرا می‌شود، چراکه این معتادان عمدتا بعد از درمان رها می‌شدند و پس از مدتی به دلیل مصرف مجدد مواد مخدر به مراکز باز می‌گشتند.
وی با اشاره به اینکه این طرح قصد دارد تا پیگیر وضعیت معتادان بهبود یافته، بعد از درمان‌ آنها باشد، تصریح کرد: اگر خانواده و خود این معتادان نیازمند حمایت، درمان، تهیه دارو یا ارتباط با انجمن های معتادان بودند به این ترتیب کمک دریافت خواهند کرد. بحث اشتغال آنان نیز از جمله اولویت‌های ماست که قرار است در قالب «خدمات جامع» تحت پوشش قرار بگیرند.

به گفته براتی سده، در حال حاضر ۲۲ مرکز توانمندسازی در کشور فعال شده است که برای معتادانی که امکان اسکان بعد از درمان را ندارند اما پاک شده‌اند، زمینه‌ای را برای مهارت آموزی و آموختن روش‌های مقابله با اعتیاد مجدد و حرفه آموزی را فراهم می‌کند.

معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در این طرح عمدتاً مددکاران با سازمان بهزیستی همکاری خواهند کرد. در حال حاضر واحد مدیریت مورد فعال شده است تا بیشتر معتادان مراکز ماده ۱۶ را تحت پوشش قرار دهد. منابع مالی این طرح نیز از سوی سازمان بهزیستی تامین شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید