اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در پایتخت

    کد خبر :1024080
خیابان شهرداری

سید مهدی صباغ اظهار کرد: میدان تجریش و خیابان شهرداری ازجمله نقاط جذاب برای بساط‌ گستری بود و طی 4 تا 5 سال گذشته این معبر به‌طور کامل در تصرف و قرق بساط‌گستران قرار داشت که با اجرای طرح ساماندهی با هدف نظم‌بخشی به این محور و فراهم کردن فضای مناسب در ضلع جنوب میدان تجریش، دستفروشان واقعی شناسایی و در این موقعیت مستقر ‌شدند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 100 نفر از دستفروشان واقعی در این مکان حضور دارند و به عرضه محصولات و کالاهای خود به شهروندان می‌پردازند که معمولا برخی از آنها به فروش فصلی مشغول هستند و با تغییر فصل از محل می‌روند و امکان حضور برای سایر دستفروشان فراهم می‌شود.

صباغ علت عدم حضور مجدد دستفروشان در این محور را همکاری، تعامل، کنترل و اجرای قانون توسط همه ارگان‌ها و نهادهای ذیربط دانست و گفت: برای تحقق این امر نهادهایی چون دادستانی، شرکت ساماندهی، شهربان، حریم‌بان، کلانتری، کسبه تجریش و … که جای تقدیر دارد در کنار شهرداری تلاش کردند تا این محور پاک‌سازی و کنترل شود.

شهردار منطقه یک دلیل دیگر عدم حضور را استقبال دستفروشان از مکان در نظر گرفته شده برای آنها دانست و گفت‌: دستفروشان وقتی مطمئن شدند که این بار جلوگیری‌ها، مستمر و پیگیرانه انجام می‌شود و محلی نیز برای فعالیت آنها در نظر گرفته شده دیگر امرار معاش خود را با دلواپسی از جمع شدن و مشکلات پیش رو در معابر ممنوعه انجام نمی‌دهند و در این محل با آرامش به امرار معاش می‌پردازند.

جمع‌آوری ون‌کافه‌ها و کارفودها را هم اقدام دیگری دانست که در راستای نظم‌دهی به معابر شهری در دستور کار قرار دارد و شهروندان نیز با تماس با سامانه 137 می‌توانند موقعیت استقرار را اطلاع دهند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام شود.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید