اتریش گردشگری ایران را تحریم نمی‌کند

    کد خبر :629383

سفیر اتریش در ایران گفت: هواپیمایی این کشور پروازهایش را به ایران نه متوقف می‌کند و نه محدود. سفر گردشگران اتریشی به ایران نیز تحت تاثیر تحریم‌ها و تهدیدها قرار ندارد.

 

اشتفان شولتز ،حضور هواپیمایی اتریش در ایران و ادامه خدمات آن را در این کشور، یک دستاورد بسیار بزرگ دانست و افزود: همانطور که می‌دانید بسیاری از ایرلاین‌ها پروازهای مستقیم به ایران را متوقف کرده‌اند، ‌ اما هواپیمایی اتریش تلاش کرده است ایران را به پایتخت‌های اروپایی متصل کند و ما از این بابت بسیار بسیار خوشحالیم. این اتفاق برای ایران به عنوان یک مقصد گردشگری امتیاز بزرگی است.

 

او که گام‌هایی برای پیوند بیشتر در روابط گردشگری و توسعه پایدار اکوتوریسم بین دو کشور برداشته و در یک ماه گذشته سپموزیوم گردشگری پایدار را در تهران با مشارکت یک دانشگاه ایرانی برگزار کرد، ظرفیت دو کشور را برای گسترش همکاری‌های گردشگری بسیار بالا دانست و درباره اثر تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا پس از خروج از برجام در سفر اتریشی‌ها به ایران، گفت: به هیچ وجه این اتفاق نمی‌افتد و سفر اتریشی‌ها به ایران تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار ندارد.

 

الکساندر ریگر ـ معاون فرهنگی سفارت اتریش در ایران و رییس انجمن فرهنگی اتریش در تهران ـ نیز پیش‌تر گفته بود: تحریم‌ها در تبادل گردشگر و استاد بین دو کشور اثری نداشته و یا دست‌کم اتریش با این قضیه مشکلی نداشته است.

 

آمارهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان نشان می‌دهد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۵۶ اتریشی به ایران سفر کردند. این آمار در شش‌ماه نخست امسال بیش از پنج هزار نفر بوده است.

 

به گزارش ایسنا ،رتبه اتریش در بین کشورهای گردشگرفرست به ایران، بیست‌و پنجم است و با آن‌که سفر گردشگران اتریشی در دو سال گذشته با کاهش روبرو شده اما آمارها نشان می‌دهد تحت تاثیر تعاملات دولت‌های دو کشور، رتبه این کشور در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته، یک پله ارتقا پیدا کرده است.

 

مقامات اتریشی به آینده تعاملات گردشگری دو کشور امیدوارند. رییس پارلمان اتریش نیز در دیدار اخیرش با علی لاریجانی ـ رییس مجلس شورای اسلامی ـ نیز گسترش روابط اقتصادی و توریستی با ایران را بسیار مهم دانسته بود.

 

اتریش که در روابط سیاسی با ایران نقشی میانه و معتدل داشته است، در سال‌های اخیر و در شرایطی که بیشتر کشورهای اروپایی سطح همکاری‌ با ایران را حتی در حوزه گردشگری کاهش دادند، گروه‌های همکاری را در زمینه آموزش گردشگری، اکوتوریسم و گردشگری کوهستان با ایران تشکیل داده و اکنون نیز برای همکاری‌هایی فراتر از این موضوعات طبقه‌بندی شده و در زمینه‌های کلی‌تر گردشگری، اعلام آمادگی کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید