ابداع آزمایش ادراری که ضعف عضلانی را نشان می دهد

    کد خبر :995033
ضعف عضلانی

از دست دادن مزمن عضلانی به سادگی فرد را تنها از نظر فیزیکی ضعیف‌تر نمی‌کند. بلکه  خطر زمین خوردن‌های جدی و حتی مرگ را افزایش می‌دهد.

بازتاب- با این حال، یک آزمایش جدید ادرار ابداع شده که می‌توان به تشخیص زودتر از همیشه آن بپردازد. در حالی که اگر اقدامات پیشگیرانه را انجام ندهید، از دست دادن عضله مرتبط با افزایش سن، کم و بیش اجتناب ناپذیر است، سنجش سرعت از دست دادن توده عضلانی می‌تواند دشوار باشد.

متأسفانه، بسیاری از مردم تا زمانی که زمین نخورند و آسیب جدی مانند شکستگی لگن نداشته باشند، متوجه نمی‌شوند که مشکل چقدر جدی است. علاوه بر این، از دست دادن عضلات ممکن است با یک بیماری زمینه‌ای مانند ALS یا دیستروفی عضلانی همراه باشد که نیاز به توجه فوری دارد.

به طور معمول، از دست دادن عضلات بوسیله فناوری‌های تصویربرداری مانند سی تی اسکن و ام آر آی کنترل می‌شود. از آنجایی که این سیستم‌ها در کلینیک‌ها قرار دارند و باید توسط تکنسین‌های حرفه‌ای کار کنند، اکثر افراد به طور منظم یا مکرر برای اسکن عضلانی مراجعه نمی‌کنند. اینجاست که کیت تست Myomar وارد عمل می‌شود.

این کیت را دکتر کانادایی Rafaela Andrade ساخته است. وی بیان داشت که عمه سالخورده‌ او به دلیل عوارض ناشی از سقوط فوت کرد و قبل از سقوط میزان ضعف عضلانی آن مشخص نبود.

 ضعف عضلانی

 این کیت که شبیه تست بارداری خانگی بوده، از کاربران می‌خواهد که روی نوار آزمایش شیمیایی یکبار مصرف ادرار کنند، سپس با گوشی هوشمند خود از این نوار عکس بگیرند. Andrade و همکارانش اکنون به دنبال داوطلبانی برای کمک به توسعه محصول هستند  و  علاقه مندان می‌توانند از طریق وب سایت Myomar ثبت نام کنند. امید است که این کیت تا پاییز آینده به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد.

 او افزود:

«ایده این است که اگر بتوانیم در مراحل اولیه شاخص‌های دقیق از دست دادن عضله را بررسی کنیم، می‌توانیم اقدامات احتیاطی برای تغییر رفتارهایمان برای محافظت از سلامت عضلانی‌مان انجام دهیم. همانطور که ما به طور منظم از آزمایش کلسترول برای نظارت بر سلامت قلب یا آزمایش گلوکز برای نظارت بر دیابت استفاده م‌کنیم، باید در مورد محافظت از عضلات خود فعال باشیم.

Andrade اخیراً جایزه 5000 دلاری بودجه تحقیق و توسعه را از Mitacs دریافت کرد، یک سازمان غیرانتفاعی که نوآوری‌های علمی و فناوری را در کانادا تقویت می‌کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید