جدیدترین آمار از نظر سنجی های انتخاباتی آمریکا؛

ابتلای ترامپ به کرونا چه تاثیری بر فضای انتخاباتی آمریکا گذاشته است!؟

    کد خبر :751941

پس از اینکه ترامپ شخصا ابتلای خود به ویروس کرونا را علنی کرد، بسیاری بر این باور بودند که ترامپ قصد دارد این تهدید را به فرصتی برای کسب محبوبیت بدل کند و برای کمپین انتخاباتی اش همدلی و شفقت به ارمغان آورد. اما نتایج نظرسنجی های جدید نشان میدهد که عکس این اتفاق رقم خورده و بایدن پیشتاز نظرسنجی ها شده است.

به گزارش بازتاب، نتایج نظرسنجی های جدید CNN و CNBC از پیشتازی بایدن چه در سطح کشور و چه در ایالت های کلیدی حکایت دارد.
با بررسی اطلاعات جدید می توان گفت: فعل و انفعالات در دو هفته گذشته به ضرر ترامپ بوده است و کار ترامپ برای پیروز شدن در انتخابات، دشوار تر شده است.

به گزارش CNN، پس از اولین مناظره چالش‌برانگیز و ابتلا ترامپ به ویروس کرونا، جو بایدن در نظرسنجی ها از ترامپ پیش افتاده است و در زمان باقی مانده به روز انتخابات ( کمتر از یک ماه) توانسته است با فاصله مناسبی چه در نظرسنجی های کلی و چه در سطح ایالات کلیدی رقابت را ادامه دهد.

بر اساس جدید ترین نظرسنجی CNN؛ ۵۷٪ از شرکت کنندگان خود را حامی بایدن و ۴۱٪ خود را هوادار ترامپ معرفی کرده اند.

جدای از پیشتازی بایدن در سطح کل کشور، نتیجه نبرد بر سر کاخ سفید تا حد زیادی به آرا ایالت های کلیدی باز میگردد؛ جایی که بایدن پیشتاز است اما با فاصله ای نه چندان زیاد.

بر اساس نظرسنجی CNBC، امروز در ایالت های آریزونا، فلوریدا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی، بایدن و حزب دموکرات دارای ۵۰٪ از حمایت ها هستند‌؛ این در حالی است که حامیان ترامپ و جمهوری‌خواهان ۴۵٪ رای ها را تشکیل می‌دهند.

ایالت های کلیدی به علت ناممکن بودن پیش بینی رای نهایی‌شان، در نتیجه انتخابات آمریکا بسیار موثر اند؛ با این حال اکنون نتیجه نظرسنجی ها در این ایالات بدین شرح است:

آریزونا: ۵۱٪ بایدن ۴۵٪ ترامپ

فلوریدا: ۵۰٪ بایدن ۴۶٪ ترامپ

میشیگان: ۵۱٪ بایدن ۴۳٪ ترامپ

پنسیلوانیا: ۵۰٪ بایدن ۴۶٪ ترامپ

ویسکانسین: ۵۱٪ بایدن ۴۴٪ ترامپ

به علاوه، نظرسنجی جدید نشان میدهد که نگرانی ها در مورد کرونا طی دو هفته اخیر از ۶۵ درصد به ۷۱ درصد رسیده است؛ مساله ای که به نظر می‌رسد مبتلا شدن ترامپ به کرونا بر روی آن موثر بوده است.

طی نظر سنجی CNBC سوالات مختلفی از رای دهندگان پرسیده شد:

چه کسی بهتر می تواند کشور را متحد کند؟

نتیجه: ۶۱ درصد بایدن و ۳۳ درصد ترامپ

چه کسی اهمیت بیشتری به مردم می دهد؟

نتیجه: ۵۸ درصد بایدن و ۳۸ درصد ترامپ

چه کسی صادق تر و درستکار تر است؟

نتیجه: ۵۸ درصد بایدن و ۳۳ درصد ترامپ

چه کسی راه حل روشنی برای رفع مشکلات مملکت دارد؟

نتیجه: ۵۵ درصد بایدن و ۳۹ درصد ترامپ

در بخش دیگری از این نظرسنجی بر روی دغدغه های رای دهندگان مانور داده شده است؛ بررسی نتایج این بخش نیز نشان که میدهد که مردم، (حداقل تا به این جای کار و در ایالت های کلیدی) بایدن را به ترامپ ترجیح میدهند؛ مسائل مهمی مانند نابرابری نژادی که در این زمینه رای دهندگان ۶۲ درصد به بایدن و ۳۶ درصد به ترامپ اقبال نشان داده اند.

نتایج نظرسنجی ها در مسائل دیگر نیز به صورت ذیل منتشر شده اند:

شیوع کرونا:

۵۹٪ بایدن و ۳۸٪ ترامپ

بهداشت و سلامت:

۵۹٪ بایدن ۳۹٪ ترامپ

نامزدی ها در دیوان عالی آمریکا:

۵۷٪ بایدن و۴۱ درصد ترامپ

امنیت:

۵۵٪ بایدن و ۴۳٪ ترامپ

اداره کردن اقتصاد کشور:

۵۰٪ بایدن و ۴۸ درصد ترامپ

بطور کلی ۵۲ درصد از آمریکایی ها می گویند که در مجموع نظرشان در مورد بایدن مثبت است؛ در حال حاضر میزان چنین نگاهی به ترامپ تنها ۳۹ درصد می باشد.

در نهایت باید یادآور شد که نظرسنجی ها به هیچ عنوان نتیجه انتخابات آمریکا را از پیش مشخص نمیکنند؛ بلکه یک تصویر کلی از میدان رقابت را به مخاطبین نشان می دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید