آیین محرم همواره راهنمای آزادگان جهان بوده است

    کد خبر :600610

شهردار تهران در مراسم اهتزاز پرچم حضرت امام حسین (ع) در اراضی عباس‌آباد ضمن تسلیت درگذشت مهدی شادمانی – خبرنگار ورزشی – از آمادگی شهر برای عزاداری سیدالشهداء (ع) خبر داد.

پیروز حناچی صبح امروز در مراسم اهتزاز پرچم «یا حسین (ع)» که در باغ هنر اراضی عباس‌آباد برگزار شد، گفت: برای عزاداری امام حسین (ع) آماده می شویم؛ برای آیینی که راهنمای زندگی ما و تمام آزادگان جهان هست و خواهد بود.

او ادامه داد: تأسی می‌کنم به یکی از جملات معروف حضرت اباعبدالله (ع) که در آستانه سفر و حرکتشان به کربلا فرمودند: «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون»( مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.) امام می‌فرمایند که دینداری به‌راحتی نیست و در شرایط سخت است که معتقدان و متظاهران از هم جدا می‌شوند. مصداق بارز این موضوع را در قرآن کریم هم می‌بینیم که «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَی الْقَاعِدِینَ دَرَجَةً ۚ وَکُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَیٰ ۚ وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا».

او گفت: آغاز عزاداری حضرت اباعبدالله (ع)، آغاز شور و شعور حسینی است و ان‌شاءالله بتوانیم در تمام هیئات مذهبی از این روزها برای نزدیک شدن به تفکر ایشان استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا ،پیروز حناچی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان از همکارمان یاد می‌کنم که در شرایط بیماری به سر می‌بُردکه امروز به رحمت خدا رفت؛آقای مهدی شادمانی عزیز.

گفتنی است این پرچم که منقش به شعار مقدس «یا حسین (ع)» است، بزرگترین پرچم کشور به‌ شمار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید