آیفون 15 با پورت USB-C از راه می رسد/ پایان سلطنت لایتینگ در سال 2023

    کد خبر :909978

شرکت اپل در طول سالیان گذشته که به عرضه آیفون پرداخته، هیچ گاه پورت USB-C را برای شارژ یا انتقال داده در محصولات خود بهره نگرفت. اما به نظر می‌رسد آیفون 15 اولین محصولی باشد که چنین ویژگی دارد.

بازتاب- اپل همیشه سعی داشته ویژگی‌های اختصاصی به مخاطبان خود ارائه دهد. برای مثال سیستم عامل، پردازنده و بسیاری دیگر آیفون تنها برای این سری گوشی ارائه می‌شوند و روی اسمارتفون دیگر برندها شاهد نیستیم. همین تصمیم موجب شد تا هیچ گاه پورت USB-C را روی آیفون مشاهده نکنیم و همیشه این شرکت به لایتینگ بسنده کرده است.

بلومبرگ گزارش داده که اپل در حال آزمایش طراحی آیفون با USB-C است و انتظار می‌رود در سال 2023 از پورت لایتنینگ بهره نگیرد. علاوه بر این، اپل همچنین روی آداپتور Lightning به USB-C هم مشغول کار است. دو دلیل احتمالی وجود دارد که چرا اپل در حال بررسی این ویژگی است. ابتدا، اعضای پارلمان اروپا با اکثریت قاطع از پیش‌نویس قانونی رای دادند که سازندگان لوازم الکترونیکی مصرفی را مجبور به پذیرش استاندارد USB-C می‌کند. اگر این قانون تصویب شود، اپل باید با مقررات اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد.

دوم، USB-C در حال حاضر از سرعت انتقال داده سریع‌تر از پورت لایتنینگ پشتیبانی می‌کند. تنها منطقی است که اپل USB-C را به آیفون بیاورد تا با اکثر دستگاه‌های iPad و MacBook یکپارچی داشته باشد. این همچنین به ساده کردن تعداد و نوع شارژرهای استفاده شده توسط محصولات اپل کمک خواهد کرد. مینگ چی کو، تحلیلگر چند روز پیش گزارش داد که اپل ممکن است USB-C را برای آیفون 2023 استفاده کند. Kuo می‌گوید USB-C سرعت انتقال داده و شارژ سریع‌تری را برای آیفون به ارمغان می‌آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید