آیفون 14 حافظه ذخیره سازی 2 ترابایتی دارد

    کد خبر :849856

اگرچه زمان زیادی برای رونمایی از نسل بعدی آیفون باقی مانده ولی شایعات پیرامون این سری گوشی از همین حالا شروع شده‌اند. بنابر آخرین آنها شرکت اپل می‎تواند با یک بروزرسانی جذاب، برخی نسخه‎ها را به حافظه داخلی دو برابر بیشتر از بالاترین حافظه فعلی روانه بازار کرده و برای اولین بار شاهد عرضه گوشی با 2 ترابایت حافظه داخلی باشیم.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–امسال شرکت اپل در دو گوشی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس نسخه با حافظه داخلی یک ترابایت را عرضه کرده است که کاربران می‎توانند آنها را نیز انتخاب کنند. اما برای سال آینده خبرهای جدید، استفاده از حافظه‎های نوع QLC و رساندن ظرفیت ذخیره سازی به 2 ترابایت را نشان می‎دهند.

به صورت پایه برخی از قابلیت‎های گوشی هوشمند نیاز به استفاده از حافظه‎های بسیار بالا دارد و علت اینکه روی نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون 13 چند قابلیت دوربین را می‎بینیم که در نسخه 13 مینی و 13 پایه عرضه نشده‌‎اند، همین است.

برای مثال وقتی بخواهید ویدئویی با قابلیت ProRes در رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه بگیرید، حتماً باید به حافظه‎‌هایی با ظرفیت بالا دسترسی داشته باشید تا گوشی هوشمند بتواند برای مدت زمان قابل قبولی، اقدام به فیلمبرداری کند. در واقع علت اینکه در نسخه‎‌های با حافظه 128 گیگابایتی سری آیفون 13 نیز این قابلیت به رزولوشن 1080p با نرخ 30 فریم ProRes محدود شده این است که با رساندن رزولوشن به 4K، حجم داده ذخیره شده 4 برابر شده و با استفاده از این قابلیت، به سرعت فضای حافظه داخلی پر شده و دست کاربر را از انجام بسیاری از فعالیت‌‎ها کوتاه می‎‌کند.

نکته دیگر استفاده از نسل جدید حافظه‌‎ها است. در حال حاضر اپل از حافظه‎‌های MLC-NAND ساخت شرکت‎‌هایی مانند توشیبا، Kioxia یا Micro در آیفون 12 استفاده می‎‌کند. اما همانطور که عنوان شد جهش بزرگ می‎‌تواند با گرایش به حافظه‎های QLC که از دسته حافظه‎‌های 3D NAND هستند، می‎توان در فضای کوچک‌تر، حافظه بیشتری را در اختیار داشت. البته در مورد این حافظه‎‌ها چالش‎های دیگر نیز وجود دارد که طول عمر کمتر آنهاست.

برای رسیدن به این فضای گسترده از حافظه استفاده از حافظه‌‎های 3D NAND لازمه اصلی خواهد بود ولی اینکه در نهایت اپل سراغ چه فناوری برود همچنان جای سوال دارد. به هر حال حافظه 2 ترابایت در داخل یک گوشی هوشمند چالشی جذاب خواهد بود و در صورت توفیق شرکت‎‌هایی مانند سامسونگ و اپل، حجم بسیار گسترده‎ای از حافظه در اختیار کاربران قرار می‎‌گیرد که بسیاری از اموری که پیش از این تصورش هم نمی‌شد را به درون گوشی هوشمند شما می‌‎آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید