آیفون 14 اپل دارای قابلیت ارتباط ماهواره ای است

    کد خبر :902181

طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد آیفون 14 و نسل بعدی اپل واچ را بالاخره به اتصال ماهواره‌ای مجهز کند. این بدان معناست که کاربران می‌توانند بدون اتصال به شبکه اپراتور سیم کارت، پیام‌های متنی اضطراری و سیگنال‌های SOS ارسال کنند.

بازتاب –سال گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه اپل، ارتباطات ماهواره‌ای مدار سطح پایین (LEO) یا عملکردهای اتصال ماهواره‌ای در آیفون 13 را بدون نیاز به استفاده از اپراتور ارائه می‌دهد. در واقع بجای استفاده از شبکه اپراتور، در این روش اطلاعات از طریق شبکه ماهواره‌ای به مخاطبین اضطراری ارسال می‌شدند.

چنین قابلیتی می‌تواند کاربران آیفون را برای درخواست کمک اضطراری در طبیعت، یاری کرده و در مواقع حساس، نقش نجات دهنده را داشته باشد. با این حال، به دلایل مختلف، اپل این ویژگی را به سری آیفون 13 نیاورد. این شرکت معمولاً در صورت آماده بودن فناوری‌های خود، در استفاده آن‌ها روی محصولات جدید اهمال کاری نمی‌کند. بنابراین، دلیل اصلی نداشتن این ویژگی در سری آیفون 13 احتمالاً آماده نبودن آن در زمان شایعه شده است.

طبق گزارش بلومبرگ اما اپل این ویژگی را در سری آیفون 14 به کار خواهد گرفت. سری آیفون 14 اواخر سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود. علاوه بر آن، با توجه به اینکه برخی کاربران از اپل واچ نیز برای برقراری تماس استفاده می‌کنند، وجود این قابلیت در ساعت‌های اپل نیز احتمال می‌رود.

علی‌رغم کاربردی بودن این قابلیت اما، برخی از کاربران معتقدند که این اپل نیازی به استفاده از آن نخواهد داشت. آنچه برای این افراد اهمیت دارد این است که قیمت گوشی‌های اپل بیشتر از این گران نشود. در واقع، برای کاربران عادی گوشی‌های هوشمند، عملاً نیازی به چنین ویژگی وجود ندارد. به همین دلیل ارزش آن را ندارد برای ویژگی که به آن نیاز ندارید، پول بیشتری بپردازید.

علاوه بر این، نگرانی‌هایی در مورد تأثیر این ویژگی روی عمر باتری نیز وجود دارد. اینکه آیا استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای در آیفون باعث تخلیه سریع‌تر باتری می‌شود یا خیر، مسئله‌ای که باید بررسی شود.

همچنین نگرانی هایی وجود دارد که ارتباطات ماهواره‌ای حفره‌های امنیتی بیشتری را برای هکرها ایجاد کند. بنابراین، برخی از کاربران برای کاهش خطر نشت اطلاعات و همچنین کاهش قیمت دستگاه به اپل پیشنهاد داده‌اند که بکارگیری این ویژگی را لغو کند.

با این حال اگر از ماجراجویی در طبیعت لذت می‌برید، یک موبایل ماهواره‌ای اختصاصی ایده بدی نخواهد بود. البته اپل هیچ چیز دیگری در مورد این ویژگی فاش نکرده است. در این بین تنها بلومبرگ ادعا می‌کند که راه‌اندازی این ویژگی ممکن است در مناطق مختلف متفاوت باشد. این موضوع به دلیل قوانین مختلف کشورها است؛ به این معنی که شاید در صورت عرضه برای همه منطقه در دسترس نباشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید