آیفون 13 چینی هم با سیستم عامل هارمونی معرفی شد

    کد خبر :884027

اگر از قدیمی‎‌های بازار گوشی‎های هوشمند و از افراد علاقه‎مند به این حوزه باشید بدون شک برند Gionee چین را می‌‎شناسید. این شرکت که فعالیت بسیار گسترده‎ای تا همین چند سال پیش در بازار گوشی‎های هوشمند داشت حالا کم‎فروغ‎تر در رقابت با دیگران ظاهر می‎شود ولی همچنان گاهی اوقات دست به خلاقیت‎های جالبی می‎زند؛ خلاقیتی مانند تولید یک گوشی بسیار جذاب که شاید از دور نتوان متوجه تفاوت آن با آیفون 13 اپل شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_جیونی از آن برندهای با داستان عجیب است. این شرکت را باید از اولین تولیدکنندگان موفق گوشی هوشمند در چین دانست که توانست محصولات خود را در بازارهای غربی نیز عرضه کند. همچنین این شرکت اولین برند چینی بود که وارد بازار بزرگ هند نیز شد. اما همانطور که می‎دانید این روزها اثر خاصی از آن در بازار نیست و بزرگانی مانند شیائومی، اوپو و حتی هواوی جای آن را در بازارهای مذکور گرفتند.

جدای از این بحث‎ها جیونی تمامی تلاش خود را طی چند سال اخیر به خرج داده تا شاید بتواند به روزهای خوش گذشته بازگردد. این شرکت در حال حاضر تمرکز خود را بر گروه محصولات ارزان قیمت و اقتصادی معطوف کرده است و در این میان گاهی اوقات محصولات خاصی معرفی می‎شوند که توجه بسیاری کاربران را در سراسر دنیا به خود جلب می‎کنند.

جدیدترین محصول تولیدی این شرکت Gionee G13 Pro نام دارد که باید گفت نامی ایهامی را انتخاب کرده است. در واقع این گوشی در ظاهر بسیار شبیه به گوشی آیفون 13 اپل است ولی در باطن به صورت کامل با آن متفاوت خواهد بود.

برای بخش نرم‎افزار این گوشی یک اتفاق خاص رقم خورده و آن همکاری با شرکت هواوی و نصب سیستم‎عامل هارمونی روی دستگاه است. در واقع باید گفت جیونی به احتمال فراوان اولین گوشی تجاری شده غیر برند هواوی است که می‎تواند از سیستم‎عامل هارمونی یا HarmonyOS استفاده کند.

همانطور که می‎دانید شرکت هواوی تا به امروز طیف وسیعی از ابزارهای جانبی و محصولات دیگرش با سیستم‎عامل هارمونی را معرفی کرده که شامل انواع تبلت، تلویزیون، ساعت هوشمند و … است ولی تا پیش از این برندهای دیگر اقدام به نصب HOS روی گوشی‎ای خود نکرده بودند.

در این گوشی مانند محصولات هواوی با سیستم‌عامل هارمونی، از سرویس‎های گوگل یا همان HMS استفاده خواهد شد. البته امکان نصب نرم‎افزارهای سیستم‎عامل اندروید یا فایل‎های APK نیز برای کاربران میسر شده و در صورتی که بخواهند نرم‎افزارهای اورجینال هارمونی را روی دستگاه خود داشته باشند، فروشگاه AppGallery پیشنهاد هواوی و جیونی به آنها خواهد بود؛ اگرچه امکان نصب مارکت‎های نرم‎افزاری ثالث اندروید نیز روی این گوشی وجود دارد.

اما جدای از بخش نرم‎افزار، Gionee G13 Pro به یک نمایشگر 6.26 اینچی LCD مجهز شده که رزولوشن جالب توجه FullHD+ دارد. این نمایشگر با نرخ بروزرسانی 60 هرتز، نسبت تصویر 19:9 داشته و از یک ناچ عریض در بالای پنل استفاده می‎کند که محل قرارگیری دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی آن است.

برای بخش پردازشی دستگاه از تراشه پردازشی 12 نانومتری Unisoc T310 استفاده شده که چیپستی اقتصادی با پردازنده چهار هسته‎ای است که در آن از یک هسته پرقدرت Cortex-A75 با حداکثر سرعت کلاک آن 2.0 گیگاهرتز و سه هسته کم‎مصرف Cortex-A55 با فرکانس حداکثر کلاک 1.8 گیگاهرتز استفاده خواهد شد.

جیونی برای این گوشی 4 گیگابایت حافظه رم همراه با دو انتخاب حافظه 32 یا 128 گیگابایتی را در نظر گرفته که البته با استفاده از درگاه میکرو اس دی دستگاه می‎توان مقدار آن را ارتقا داد.

در پشت دستگاه و در داخل ماژول دوربینی که دقیقاً شبیه آیفون 13 است دو سنسور 13 و 2 مگاپیکسلی دیده می‎شود که دومی از نوع ماکرو است. همچنین باتری 3500 میلی‎‌آمپر ساعتی برای این گوشی در نظر گرفته شده که شاید اگر خیلی خوش‌‎بینانه به آن نگاه کنیم بتواند یک روز کامل، کاربر را همراهی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید