آیفون 13 دارای ناچ نمایشگر بسیار کوچک خواهد بود

    کد خبر :839319

اپل بزودی خانواده آیفون 13 را در چهار مدل استاندارد، پرو، پرو مکس و مینی رونمایی خواهد کرد. این سری دارای طراحی جذابی بوده و شاید نسبت به قبل چندان ارتقایافته نباشد اما اصلاح شده هستند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–طی مدت چند هفته گذشته گزارشات مختلفی در خصوص گوشی‌های آینده سری آی‌فون 13 اپل منتشر شده است. در آخرین گزارش مربوط به این هندست‌ها تصاویری از گلس حرارتی محافظ نمایشگر برای مدل‌های آی‌فون 13 و آی‌فون 13 پرو به چشم می‌خورند. از آن‌جا که هر 2 هندست از نمایشگرهایی با اندازه مشابه 6.1 اینچی استفاده می‌کنند؛ لذا محافظ‌های نمایشگر تولید شده برای آن‌ها نیز یکسان خواهند بود. این محافظ‌ها احتمالا دربردارنده سرنخ‌هایی پیرامون مشخصات مدل‌های آی‌فون 13 و 13 پرو هستند.

برخی شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌جانبی به منظور ساخت اکسسوری‌های مخصوص محصولات آینده اپل غالبا نمونه‌های اولیه این گجت‌ها را دریافت می‌کنند. لذا لو رفتن تصاویر مربوط به ابزارهای‌ جانبی سناریویی کاملا معمول است. بر این اساس مدل‌های آی‌فون 13 و آی‌فون 13 پرو دقیقا همانند همتایان خود در سری آی‌فون 12 از یک نمایشگر 6.1 اینچی استفاده خواهند کرد. بعلاوه تصاویر گلس محافظ نشان می‌دهند که سری آی‌فون 13 کماکان از طراحی ناچ‌دار بهره خواهد برد.

با این‌حال پیرو گزارشات قبلی اکنون نیز به‌نظر می‌رسد که اندازه ناچ تعبیه شده روی نمایشگر واقعا کوچک خواهد بود. در واقع اندازه ناچ نسبت به نمونه‌های پیش‌تر رویت شده در تصاویر لو رفته به‌مراتب کوچک‌تر است. همچنین اطلاعات جدید از به‌کارگیری کابل بافت‌دار با اتصال Type-C به لایتنینگ حکایت دارند.

با این‌حال برای تعلق این کابل به سری آی‌فون 13 هیچ تضمینی وجود ندارد. در حال حاضر شرکت اپل از کابل Type-C به لایتنینگ به‌عنوان یک مشخصه استاندارد برای برخی مدل‌های مک خود بهره می‌گیرد. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اپل نهایتا این کابل را به‌همراه سری آی‌فون 13 خود عرضه خواهد کرد یا خیر.

غول کوپرتینویی در سری آی‌فون 13 خود علاوه بر به‌کارگیری ناچ با اندازه کوچک‌تر، ضخامت حواشی اطراف نمایشگر را نیز کاهش خواهد داد. این عمل با هدف ارتقاء جلوه‌های بصری نمایشگر انجام می‌شود. کیفیت نمایشگر هندست‌ها اساسا مشابه سری آی‌فون 12 خواهد بود. با این‌حال مدل‌های پرو از پنل LTPO OLED ساخت شرکت سامسونگ با قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی تطبیقی 120 هرتزی و مشخصه تنظیم هوشمند رفرش‌‌ریت استفاده خواهند کرد.

مشخصه نرخ نوسازی هوشمند، تنظیم خودکار نرخ نوسازی پنل در محدوده 1 تا 120 هرتز بسته به محتوای در حال پخش روی نمایشگر را تضمین خواهد کرد. بدین‌ترتیب برخی مدل‌های آی‌فون برای نخستین بار از نمایشگری با نرخ نوسازی فراتر از 60 هرتز استفاده خواهند کرد. تنظیم هوشمند نرخ نوسازی نمایشگر نهایتا موجب صرفه‌جویی بیش‌تر در میزان مصرف باتری توسط مدل‌های جدید آی‌فون خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید