آیفون هایی که با عرضه آیفون ۱۴ از رده خارج می شوند

    کد خبر :903524

اپل ظاهراً قصد دارد با عرضه آیفون 14 دو مدل آیفون ۱۱ را از رده خارج کند. این شرکت سال گذشته بعد از عرضه آیفون ۱۳، خط تولید گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و آیفون XR را متوقف کرد. حالا یک گزارش جدید می‌گوید که اپل می‌خواهد خط تولید آیفون ۱۱ را بعد از عرضه آیفون ۱۴ در سال جاری متوقف کند.

بازتاب” _اپل در سال ۲۰۲۰ خط تولید گوشی‌های آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را نیز متوقف کرده بود. حالا به نظر می‌رسد که دو مدل دیگر سری آیفون ۱۱ نیز تا چند ماه دیگر از رده خارج خواهند شد. با این حال، وب‌سایت iDrop News گزارش داده است که اپل هنوز تصمیم خود نهایی نکرده، اما قصد دارد که تمرکز خود را روی آیفون SE جدید بگذارد.

آیفون SE 2022 ماه گذشته با تراشه A15 بایونیک اپل و فناوری 5G معرفی شد ولی ظاهراً فروش این گوشی به‌خاطر طراحی قدیمی‌اش به مشکل برخورده است. به همین‌خاطر اپل قصد دارد با از رده خارج کردن مدل‌های قدیمی آیفون، روی فروش این گوشی اقتصادی با قیمت پایه ۴۲۹ دلار کار کند.

وب‌سایت iDrop News در گزارش خود گفته است که بعد از معرفی آیفون SE 2022 تقاضا برای گوشی آیفون ۱۱  افزایش یافته است. این به معنای آن است که مشتریان ترجیح می‌دهند ۷۰ دلار مبلغ بیشتری بپردازند اما در عوض یک گوشی مدرن‌تر و جذاب‌تر بخرند. ضمنا اینکه قابلیت 5G آیفون SE 2022 نیز چندان کارآیی ندارد.

طبق گزارش امروز، ظاهراً آیفون ۱۲ نیز با قیمت پایه ۶۹۹ دلار از رده خارج نخواهد شد، چرا که این گوشی هم‌اکنون فروش خوبی دارد و هزینه ساخت آن نیز پایین‌تر است. از طرفی، اپل ممکن است قیمت این گوشی را بعد از عرضه سری آیفون ۱۴ به ۵۹۹ دلار کاهش بدهد. به این ترتیب، آیفون ۱۳ نیز همچنان تولید خواهد شد، اما در مورد آیفون ۱۲ مینی هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست.

گفتنی است سری آیفون ۱۴ پاییز امسال در چهار مدل متفاوت معرفی خواهد شد و احتمالاً مدل‌های پرو آن به جای ناچ از سوراخ پانچ هول بهره خواهند برد و ارتقاهای خوبی در بخش دوربین خواهند داشت. ضمن اینکه طراحی آن‌ها نیز مدرن‌تر خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید