آیت‌الله رئیسی: تعرض به هواپیمای مسافری نقض فاحش حقوق بین‌الملل است

    کد خبر :734226

 آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با بیان اینکه راهکار پایان شرارت‌های آمریکا در منطقه، اخراج آنها از منطقه است، اظهار کرد: تهدید امنیت هوانوردی و تعرض به هواپیمای مسافربری نقض فاحش حقوق بین الملل است و به هیچ وجه قابل گذشت نیست.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد تا دادستانی کل و معاونت بین‌الملل قوه ‌قضائیه شکایات سرنشینان این هواپیما را مجدانه پیگیری کنند.

وی در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: هیچ اخلالی در نظام تولید و توزیع و نظام ارزی و ریالی کشور را برنمی‌تابیم و برخورد می‌کنیم؛ اما رسیدگی به پرونده‌های متعدد تخلفات ارزی واردکنندگان، ارز‌های صادراتی، ارز‌های مداخله‌ای و یا دلالان کف خیابان چاره مشکلات بازار ارز نیست.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: برخورد‌های پلیسی و قضایی ضروری است، اما ساماندهی بازار ارز نیازمند مدیریت توسط دولت است و دولت باید با جدیت نسبت به مدیریت بازار ارز و کنترل قیمت‌ها اقدام کند.

به گزارش فارس،رئیس قوه قضاییه ضمن تشکر از دیوان عالی کشور به خاطر آرای اخیر صادره در بازگرداندن منابع طبیعی که در سفر دیروز مورد تقدیر مردم لواسان نیز بوده است، خطاب به مسؤولان قضایی گفت: در برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، ملاحظه این و آن را نکنید، اما اولویت را در برخورد‌ها به دانه درشت‌ها و تخلفات بزرگتر اختصاص دهید؛ هیچ دری به روی قاضی بسته نیست؛ قاطع، قانونمند و با رعایت اولویت‌ها برخورد کنید. اگر متخلفین در هر پست و مقامی که باشند جدیت و بی رودربایستی بودن مقامات قضایی را ببینند خاضع خواهند شد.

وی ادامه داد: مسؤولان اجرایی هم نسبت به تخلفات در ساخت و ساز‌ها حساس باشند تا تخلف پا نگیرد و راه برای قانونمداران باز باشد و برای قانونشکنان سد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید