آیا طرح ترافیک در اجاره روزانه خانه در تهران اهمیت دارد؟

    کد خبر :707374

برای مسافرینی که با هدف اجاره روزانه خانه در تهران قصد اقامت در این شهر شلوغ را دارند، مواجه با برخی از مشخصه ‌های این ابرشهر می‌ تواند در عین عجیب بودن، دردسرآفرین نیز باشد. به هر صورت در مقوله اجاره روزانه خانه در تهران تنها و تنها نباید به خود خانه بیندیشید. شهر تهران متفاوت تر از آن است که فکر می ‌کنید بدون در نظر داشتن چالش هایی که دارد، می توانید با خیال راحت چند روزی را در آن سر کنید. یکی از بزرگترین چالش ها در شهر تهران مقوله طرح ترافیک است.

طرح ترافیک در اجاره روزانه خانه در تهران

ممکن است بگویید که من با هدف اجاره روزانه خانه در تهران راهی این شهر هستم و برای ماندن چند روزه چه کار با طرح ترافیک دارم؟! اما طرح ترافیک تهران با شما که همراه خودروی شخصی خودتان قدم در آن گذاشته ‌اید، کار دارد. طرح ترافیک مسافر و شهروند تهرانی نمی‌ شناسد. آخرین عدد مانده بر صفحه پلاک خودروی شما را می شناسد. اینکه فرد است یا زوج، حالا می‌ خواهد پلاک تهران باشد یا بندرعباس.

آنگاه وقتی متوجه این چالش عجیب و غریب هستید که بی خبر از همه جا در پس اجاره روزانه خانه در تهران همراه با رانندگی در خیابان های شهر تهران جریمه هایی سنگین متوجه شما باشد و یا اینکه خودروی شما را متوقف کرده و دردسر های باقی که احتمالاً چیز هایی از آنها بدانید. بعد پیش خودتان می گویید، اینجا دیگر کجاست؟! معلوم نیست چگونه اینها زندگی می کنند؟! مگر می شود خودرو را در نیمی از سال تکان نداد؟! و… خلاصه اینکه اینجا تهران است و تهران همیشه طرح ترافیک دارد. پس اگر قصد اجاره سوئیت در تهران، حالا در شرق تهران یا غرب تهران را دارید، فرقی نمی ‌کند، باید متوجه این طرح ترافیک باشید. حال بیایید و ببینیم این طرح ترافیک دقیقا چیست؟ چرا برای اجاره روزانه خانه در تهران باید متوجه آن باشید؟ و شما که می خواهید اجاره سوئیت در تهران داشته باشید، دقیقا باید از کجای آن مطلع شوید؟

اجاره روزانه خانه در تهران در کشاکش محدودیت های همیشگی این شهر

اول از هر چیز باید گفت که طرح ترافیک چند سالی است که همه روزه گریبان گیر این شهر شده است. طرحی با هدف کاهش ترافیک و آلودگی ها که ظاهراً خیلی هم کارگشا نیست. فقط گویا دردسر هایی برای اهالی دارد. شما هم که اجاره روزانه آپارتمان در تهران دارید، شامل دردسر های این اهالی خواهید شد.

این اواخر که آلودگی های تهران به حد خطرناکش رسید و از آن هم عبور کرد و روی هر چه بحران بود را سفید کرد، طرح ترافیک تهران هم بزرگتر از هر زمانی شد. به طوری که به قول خود مسئولان شهری از درب خانه ‌ها آغاز شده بود. یعنی آنکه خودروی شما در نیمی از روز ها که زوج یا فرد است، با توجه به نمره آخر پلاک خودرویتان، درست از جایی که پارک شده است، حق جا به جایی تحت هیچ حالتی را ندارد. پس اگر شب قبل، با هدف اجاره روزانه آپارتمان در تهران، خواه شرق تهران و یا غرب این شهر در این شهر مانده اید و روز بعد می‌ خواهید همراه خودروی خود گشتی تفریحی داشته باشید و یا کار های اداری و… خودتان را انجام دهید، باید قید لذت رانندگی در خیابان های تهران را بزنید. به همین سادگی، چرا؟! چون در تهران همراه با برخی از روز های سال طرح ترافیک از درب خانه ها آغاز می شود.

اما نگران نباشید. چرا که این ایده خلاقانه که به طور اصولی ابداً راهگشا نیست و هیچ دردی از درد های تهران نمی‌ کاهد، همه ایام سال هم جریان ندارد. گاها می‌ آید و می ‌رود؛ اما طرح ترافیک با در نظر داشتن برخی از خیابان ‌ها و محله های شلوغ تهران ماجرایی است که همیشه هست و شما که می خواهید اجاره روزانه خانه در تهران داشته باشید، باید این محله ها را به خوبی بشناسید.

آگاهی از طرح ترافیک، الزامی که همراه اجاره روزانه خانه در تهران شده است

گویا شهر تهران در هر سالی که می گذرد، تغییر می کند. چرا که طرح ترافیک آن نیز تغییر می ‌کند. شما نمی ‌توانید با اطلاعات طرح ترافیک سال ۹۶ و ۹۷ در خیابان ‌های سال ۹۸ تهران برانید و اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران داشته باشید و خیالتان از پایبند شدن به قوانین این شهر آسوده باشد. سال ۹۸ محدوده های طرح ترافیک خاص خودش را دارد که عموما مانند سال ‌های قبل با اندکی تفاوت می باشد. همین اندک تفاوت است که می‌ تواند در اجاره روزانه خانه در تهران متوجه شما که بی خبر از آن هستید باشد.

یک ایده ساده برای آنکه در اجاره روزانه خانه در تهران اسیر طرح ترافیک نشوید، نصب سامانه ‌ای است که تمامی طرح‌ های ترافیکی تهران از غرب تهران تا شرق تهران را اطلاع ‌رسانی می ‌کند. سامانه تهران من که به آسانی در فضای اینترنت در دسترس است، می‌ تواند به خوبی شما را از تمام جزئیات طرح ترافیک از شرق تهران تا غرب این شهر مطلع سازد.

طرح ترافیک، الزامی همراه با اجاره روزانه خانه در تهران

 

اگر خیلی اصرار دارید که همراه با اجاره روزانه خانه در تهران راهی محله ها با طرح ترافیک شوید، مثلاً کار اداری و یا تجاری در آن محله ها دارید، ملزم به پرداخت عوارض طرح ترافیک خواهید شد. برای این منظور باید در سامانه های طرح ترافیک ثبت نام کرده و عوارض خود را پرداخت نموده و راهی این طرح عجیب و غریب شوید.

ساعات طرح ترافیک نیز ماجرایی قانونی دارد. گویا در سال ۹۸ به نسبت سال ‌های قبل تغییراتی داشته. در سال جاری این طرح از ساعت 9:30 صبح آغاز و تا ساعت ۱۹ بعد از ظهر ادامه پیدا می ‌کند. در سال‌ های قبل ساعت پایان طرح ترافیک ۱۷ بعدازظهر بوده است. از سوی دیگر طرح ترافیک در تهران به دو شکل انجام می شود، محدوده های قرمز و محدوده های آبی.

برای اجاره روزانه خانه در تهران بهتر است آگاهی از محدوده های ترافیکی داشته باشید. محدوده های آبی متوجه طرح زوج و فرد است. یعنی هر خودرویی می ‌تواند در این محله ‌ها حضور داشته باشد، به شرط آنکه عدد آخر در پلاک با روز فرد یا زوج هفته همخوانی داشته باشد. محدوده های قرمز نیز متوجه طرح ترافیک است که دیگر زوج و فرد پلاک خودرو را نمی شناسد. برای ورود به این محدوده که مابین خیابان های مطهری، شریعتی، سپاه، کارگر جنوبی و شمالی، شوش و فاطمی قرار دارد، باید هزینه تردد در طرح ترافیک را پرداخت کنید.

https://tehranmoble.ir//

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید