آیا خرید بیت کوین راهی برای سرمایه گذاری و کسب ثروت است ؟!

    کد خبر :689814

آیا خرید بیت کوین راهی برای سرمایه گذاری و کسب ثروت است ؟! این سوال بسیاری از افرادی است که به دنبال راه های سرمایه گذاری از طریق ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین هستند.

با توجه به اینکه خرید و فروش ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی مهمی برای سرمایه ‌گذاران شناخته می‌شوند، بیت کوین ارز شماره یک بازار به عنوان یکی از بهترین کلاس‌ های دارایی عمل کرده است. روند صعودی قیمت بیت کوین باعث توجه بسیاری از سرمایه گذاران به سمت این ارز دیجیتال شد.

بحث مهم در مورد سرمایه گذاری در هر زمینه ای و به ویژه بیت کوین داشتن دانش کافی در این زمینه است. ارزهای دیجیتال بر پایه فناوری بلاکچین شکل گرفته اند و از آن جا که ما با تکنولوژی جدیدی روبرو هستیم، داشتن اطلاعات صحیح در مورد خرید و فروش بیت کوین و نحوه اصولی نگهداری آن لازم است تا با مشکلات کلاهبرداری و از دست دادن سرمایه مواجه نشویم. در این مقاله گام به گام مراحل سرمایه گذاری اصولی بیت کوین توضیح داده شده است که قطعا در نظر گرفتن این نکات برای شما مفید و کاربردی خواهد بود.

قبل از اینکه وارد بازار ارزهای دیجیتال شویم باید به پرسش های زیر پاسخ دهیم

چرا برای سرمایه گذاری بیت کوین بخریم؟

مزیت های سرمایه گذاری روی بیت کوین چیست؟

خرید و فروش بیت کوین را از کجا شروع کنیم؟

چرا برای سرمایه گذاری بیت کوین بخریم؟

اولین ویژگی بیت کوین حفظ هویت و حریم خصوصی کاربر است: برای روشن شدن این مفهوم به یک مثال توجه کنید که شما در هنگام انتقال پول از طریق حساب های بانکی عملا امکان مخفی ماندن از دید بانک را ندارید و بانک به اطلاعات کامل طرفین دسترسی دارد. مشکل اینجا نیست که پول به حساب واریز کننده برگردد یا نه، بلکه بحث اینجاست که حریم خصوصی در روابط بانکی فعلی عملا یک شوخی اقتصادی است!

دومین ویژگی مربوط به پول نقد اینترنتی این است که شما تراکنش قطعی انجام می دهید و مشکلات بانکی فعلی وجود ندارد :به معنای دیگر پول نقد اینترنتی بایستی ویژگی یک معامله فیزیکی که اسکناس می دهید و شکلات می گیرید و برگشتی در کار نیست، داشته باشد. در حال حاضر روابط اینترنتی بانک ها پر از خطا بوده و در بسیاری از مواقع عملا خرید شما برگشت خورده و پول شما ۷۲ ساعت بعد به حسابتان برگشت می خورد در حالیکه شما به جنستان نرسیده اید و فروشنده نیز به طور کلی در جزئیات ماجرا نیست.

سومین ویژگی این نوع پول عدم وجود محدودیت در استفاده از آن است. در حال حاضر شما برای برداشت پول نقد از کارت بانکی خود محدودیت ۲۰۰ هزار تومانی دارید و یا برای انتقال کارت به کارت صرفا امکان انتقال ۱ تا ۳ میلیون تومان دارید و یا حتی در انتقال شبایی نیز این محدودیت وجود دارد. ولی اگر پولتان به صورت اسکناس زیر سرتان بود و یا در کیسه های بزرگ گذاشته بودید این محدودیت وجود نداشت و به راحتی می توانستید به هر مقداری که دلتان می خواهد خرج کنید، بدون آنکه به کسی جوابگو باشید!

حالا باید بدانیم یک پول نقد اینترنتی که هر سه ویژگی مذکور را داشته باشد و از سوی دیگر مشکلات روابط بانکی فعلی را نیز حذف نماید فوق العاده نیست؟ به همین دلیل نیز پروسه انتشار یک پول نقد اینترنتی چندین سال طول کشید و ساتوشی در نهایت توانست با فراهم کردن این ۳ ویژگی بیت کوین را منتشر کرده و یک تحول بزرگ را در اقتصاد دنیا ایجاد نماید.

ساتوشی ناکوموتو برای این پول جدید خود یک بستر متفاوت و حساب شده ای را راه اندازی کرد. این بستر راه اندازی شده برای بیت کوین یک سیستم همتا به همتا بود. این بستر به مهم ترین اصل نقل و انتقالات مالی یعنی امنیت توجه ویژه ای داشته و ضریب امنیتی بالایی برای آن طراحی شد. هک شدن این بستر و زیرساخت تقریبا نشدنی است.

به طور کلی بیت کوین دارای ۳ ویژگی مهم پول نقد اینترنتی بود چرا که نقل و انتقالات بیت کوین کاملا ناشناس بوده و محدودیتی در داشتن و نقل و انتقالش نیست و تراکنش های آن نیز برگشت پذیر نبوده و شما قرار نیست برای اقداماتتان با این پول به کسی پاسخگو باشید. حالا به نظر می رسد با این توصیفات به اهمیت خرید ارز دیجیتال جهت سرمایه گذاری رسیدیم.

آیا خرید بیت کوین راهی برای سرمایه گذاری و کسب ثروت است ؟!

مزیت های سرمایه گذاری روی بیت کوین چیست؟

امکان افتتاح حساب برای همه افراد حتی افراد تازه کار در کمترین زمان
با مبالغ کم هم می توانید صاحب بیت کوین شوید.
امکان چند برابر کردن میزان سرمایه در مدت کوتاه با روش های مختلف درآمدزایی
رقابت کمتر نسبت به بازارهای دیگر مثل املاک و سهام
نوسانات بیشتر این بازار، باعث چند برابر شدن سرمایه شما می شود.
نیازی نیست هر روز به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید.
از زمان معرفی بیت کوین تا به امروز، سرمایه گذاران بیت کوین به شدت از افزایش قیمت این ارز در طول زمان سود برده اند.

خرید و فروش بیت کوین را از کجا شروع کنیم؟

خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال ، علاوه بر درآمدزا بودن ریسک بسیاری را نیز به همراه دارد که برای پایین آوردن مقدار ریسک تا حد ممکن نیاز است تا شما با یکسری قواعد و نکات مهم خرید و فروش این ارز آشنا باشید.

آشنایی با اشخاص معتبر در حوزه خرید و فروش بیت کوین و نکات اصلی در رابطه با معاملات با آنها:

اول اینکه اگر تصمیم به خرید بیت کوین از شخص را دارید، به دلیل زمینه کلاه برداری که وجود دارد سعی کنید به راحتی اعتماد نکنید مگر این که از صحت اطلاعات فرد مورد نظر اطمینان داشته باشید. این آشنایی یا از طریق کانال های معتبر یا شناخت نزدیک فرد مورد نظر حاصل می شود.

جهت جلوگیری از هرگونه مشکل سعی کنید از تمام چت ها، مدارک ارسال و دریافت خود مدارک و مستندات را داشته باشید.

دوم اینکه بعد از خرید بیت کوین از چند نوع کیف پول مطمئن سخت افزاری یا نرم افزاری که به شما کدهای بازیابی می دهند استفاده کنید. اگر مبلغ قابل توجهی دارید، توصیه می‌کنیم از یک کیف پول سخت‌افزاری استفاده کنید.

نکته سومی که خیلی مهم است که باید در ذهن داشته باشید این است که از صرافی های معتبر، بیت کوین بخرید.

نکته چهارم خرید پله‌ای بیت کوین است یعنی همه بیت کوین‌های خود را در یک مرحله خرید نکنید، بلکه هر ماه، هر هفته یا حتی هر روز هر سال یک مقدار مشخص بیت کوین خریداری کنید. بدین ترتیب شما در طول سال به یک مبلغ میانگین رسیده‌اید.

قواعد نگهداری بیت کوین چیست؟

رایج ترین شیوه سرمایه‌‌گذاری بیت کوین، خرید این ارز است که کامل توضیح داده شد و مرحله بعد نگهداری آن است که از آن با نام (Hodl) یاد می‌شود. (Hodl) شکل تغییر یافته کلمه (Hold) به معنای نگهداری است.

هیچ کس از آینده نیامده پس به حرف و پیشنهادات دیگران در مورد آینده خیلی گوش نکنید. خودتان بهترین کسی هستید که می تواند دلسوزانه تحقیق کند، درمورد بیت کوین یاد بگیرید و به نتیجه برسید که بیت کوین همان سرمایه ارزشمندی است که شما را به ثروت برساند یا خیر!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید