آیا آیپد مینی 6 اپل پر مشکل است؟

    کد خبر :851410

بر اساس گزارشات در حال حاضر تعدادی از کاربران بابت عملکرد نمایشگر تبلت آی‌پد مینی 6 گلایه دارند. برخی کاربران پیش‌تر از مشکل پیمایش مواج موسوم به Jelly Scrolling در نمایشگر تبلت خود انتقاد کردند؛ اما متاسفانه اپل ادعا کرد که این رفتار برای نمایشگرهای LCD کاملا عادی است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهانداراکنون وبسایت 9to5Mac گزارش می‌دهد که برخی کاربران متوجه تغییر رنگ نمایشگر LCD در جدیدترین مدل آی‌پد مینی شده‌اند. یکی از کاربران آی‌پد مینی نسل 6 به منظور اشتراک‌گذاری مشکل خود با نمایشگر 8.3 اینچی Liquid Retina LCD به انجمن Reddit مراجعه کرد. به گفته وی هنگام لمس نمایشگر بعضا مشکل تغییر رنگ به چشم می‌خورد. همچنین هنگام حمل آی‌پد در وضعیت عمودی نیز اعوجاجاتی در تصویر مشاهده می‌شود. هنگام تنظیم آی‌پد در حالت تاریک یا لمس نمایشگر توسط کاربر با فشاری بیش‌تر از حد معمول (به‌عنوان مثال هنگامی‌که کاربر قسمتی از نمایشگر را فشار داده و نگه دارد) این مشکل بیش از پیش نمایان می‌شود.

ظاهرا اپل یک دستگاه جایگزین را برای این کاربر ارسال کرده است؛ اما تبلت جدید نیز با مشکل مشابهی مواجه شده است. بر اساس گزارشات یکی از کارمندان خرده فروشی اپل به این مشتری اعلام کرده که چنان‌چه اوضاع به این منوال پیش برود؛ در این‌صورت فراخوان اپل برای نمایشگر آی‌پد مینی 6 چندان دور از انتظار نخواهد بود.با این‌حال تا این لحظه به‌نظر می‌رسد که مشکل مذکور چندان فراگیر نبوده و کاربران زیادی با آن دست‌به‌گریبان نیستند. تعداد انگشت‌شماری از سایر کاربران در انجمن Reddit نیز به تجربه خود از اعوجاجات نمایشگر اشاره کرده‌اند؛ در حالی‌که سایر کاربران با چنین مشکلی در تبلت خود مواجه نشده‌اند. کاربران دچار مشکل می‌توانند تبلت آی‌پد مینی خود را به اپل استور یا مراکز تعمیر برده و درخواست دریافت یک دستگاه جایگزین را مطرح کنند.

مدت کوتاهی پس از عرضه رسمی آی‌پد مینی و تحویل آن به کاربران و کارشناسان ارزیابی‌کننده، مردم به وجود افکت نمایشی پیمایش مواج در نمایشگر این تبلت پی بردند. به‌نظر می‌رسد که هنگام قرارگیری تبلت در وضعیت عمودی و پیمایش روی نمایشگر آن، محتوای قسمت تحتانی پنل با سرعت کمتری نسبت به قسمت فوقانی آن به‌روزرسانی می‌شود. این مشکل چندان مشهود نبود و موجب ناامیدی تعداد قابل‌توجهی از کاربران نشد؛ اما برخی کاربران کماکان وجود چنین مشکلی را غیر قابل‌قبول می‌دانستند. در ادامه اپل ادعا کرد که رفتار مشاهده شده یک مشکل محسوب نمی‌شود و این حالت برای نمایشگرهای LCD کاملا عادی است. بر اساس گزارشات، غول کوپرتینویی اعلام کرد که نوسازی محتوا در پنل‌های LCD به‌صورت سطر به سطر انجام می‌شود؛ لذا میان نوسازی خطوط فوقانی و تحتانی نمایشگر یک تاخیر زمانی کوچک وجود دارد. به گفته اپل چنین وضعیتی می‌تواند موجب ایجاد تجربه پیمایش ناهمگون برای کاربران شود.

اگرچه اظهارات اپل به لحاظ فنی صحیح هستند؛ اما به طور معمول این حالت در سایر دستگاه‌های مجهز به نمایشگر LCD به اندازه آی‌پد مینی 6 مشهود نیست. اما در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل برای رفع این مشکل از طریق انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری هیچ برنامه‌ای ندارد. بعلاوه هنگامی‌که آی‌پد مینی جدید و آی‌پد نسل نهم در کنار سری آی‌فون 13 معرفی شدند؛ مشکلات و ایرادات جزئی دیگری نیز مشاهده شد که همگی به‌زودی از طریق انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف شدند. به‌عنوان مثال می‌توان به مشکل عدم دسترسی به کاتالوگ اپل موزیک در آی‌پدهای ری‌استور شده از طریق بکاپ اشاره کرد. این مشکل خیلی زود با انتشار یک آپدیت نرم‌افزاری برطرف شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید