آپشنهای فنی خودرو- سیستم ورود و استارت بدون کلید(کی‌لس)

  • خودرو
  • جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ۹:۵۳
    کد خبر :720114

سیستم کی‌لس استارتر یکی از بهترین تکنولوژی‌های است که در دو دهه اخیر باب شده است و می‌توان گفت این سیستم؛ در اواسط دهه 90 میلادی توسط شرکت مرسدس‌بنز معرفی شد.

سیستم کیلس استارت جایگزین سیستم قفل مرکزی و دزدگیر و سوئیچ فلزی خودروها می‌شود .کار استارت را آسان می‌کند و همچنین باعث ارتقاء سیستم امنیتی خودروها می‌شود. نحوه عملکرد این سیستم به گونه ای است که با کمک یک کارت هوشمند یا کلید عمل خواهد کرد. راننده باید سوئیچ را در جیب یا کیف یا در دست همراه خود داشته باشد. با نزدیک شدن شما به خودرو زمانی که در فاصله یک متری از خودرو به صورت اتوماتیک قفل ها باز خواهد شد . تنها فقط نیاز به کشیدن دستگیره درب برای باز کردن خودرو دارید.

علاوه بر این اگر برای قفل کردن درب ها تنها لازم است دستگیره درب خود را لمس کنید. دیگر نیازی و یا از خودرو کمی دور شوید درب ها آن به صورت اتوماتیک قفل خواهند شد . دیگر نیازی به فشردن دکمه قفل ریموت ندارید.

به گزارش تسنیم، در برخی از خودروها برای روشن کردن خودرو تنها کافی است کارت هوشمند یا سوئیچ را در قسمت مخصوص قرار دهید . بعد دکمه استارت را بفشارید و شما توسط این سیستم با نگه داشتن پدال ترمز و فشار دادن یک دکمه، خودروی خود را روشن نمایید.

سیستمی به نام سیستم چراغ راهنمای دستگیره در خودرو ها نیز به کار رفته است. که در زیر دستگیره درب نصب می‌شود. توسط چراغ قسمتهایی از دستگیره را در هنگام فعال شدن سیستم کیلس روشن می‌کند. از مزایای کیلس استارت آن است که این با نصب کیلس استارتر خودرو مجهز به یک آپشن لوکس می‌ شود.همچنین ریموت های این سیستم بسیار زیباتر از ریموت دزدگیر خودرو می‌باشد.همچنین توسط سیستم انجین استارت می توان از راه دور خودرو روشن یا خاموش شود. این آپشن در زمستان و تابستان بسیار مفید خواهد بود.

در هنگامی که باتری ریموت خودرو ضعیف می شود تا زمانی که باتری را تعویض کنید می توانید سوئیچ مکانیکی داخل ریموت را خارج کنید، درپوش کنار دستگیره در را باز کنید و با استفاده از سوئیچ مکانیکی قفل درب خودرو را باز کنید. برای روشن کردن خودرو نیز باید ریموت را در کنار فرمان نگاه دارید و دکمه استارت را فشار دهید.

مزایای سیستم کی‌لس استارت سیستم ایمنی آن است که ایمن تر از سیستم امنیتی دزدگیر می‌باشد.علاوه بر آن توسط سیستم کی‌لس استارت به جای قفل سوئیچ داخلی نصب شده است. نیاز نیست سوئیچ را وارد قفل فرمان کنید. فقط برای روشن و خاموش کردن خودرو یک انگشت خود را روی استارت فشار می‌دهید.

با وجود مزیت‌ها و راحتی کار با سیستم کی‌لس استارتر معایب آن باعث شده که افراد محتاط به روش سنتی روشن کردن و قفل کردن خودرو بسنده کنند. معایب اصلی این سیستم به ترتیب زیر هستند:

هک شدن ریموت خودروی مبتنی بر سیستم کی‌لس

به دلیل اینکه ریموت سیستم کی‌لس استارتر یک رمز برای سنسور ایمنی و ضدسرقت خودرو ارسال می‌کند، می‌توان با دستکاری امواج رادیویی به این کد رمز دست یافت.

هزینه‌ی بالای تعمیر

ریموت و سیستم کی‌لس استارتر مثل باقی قطعات الکترونیکی از خراب شدن و استهلاک مصون نیست. ولی بیاد داشته باشید که در صورت خرابی یا گم کردن آن هزینه‌ی زیادی باید صرف تعمیر یا ساخت یک ریموت کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید