آپدیت جدید ویندوز 11 با قابلیت های جدید منتشر شد

    کد خبر :890969

مایکروسافت امروز نسخه آزمایشی جدیدی برای سیستم عامل ویندوز 11 منتشر کرد. این نسخه که با شماره 22563 در دسترس کاربران عضو برنامه Windows Insider قرار گرفته است دارای چند قابلیت جدید و مهم است. اگرچه این قابلیت‌های جدید در قیاس با نسخه آزمایشی قبل تعداد کمتری دارند اما هنوز هم برای کاربران ویندوز 11 از اهمیت زیادی برخوردارند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_بیلد 22563 از ویندوز 11 هم اکنون در دسترس کاربران این سیستم عامل قرار گرفته و امکان نصب آن بر روی دستگاه‌های مختلف وجود دارد. با توجه به اینکه ویندوز 11 قرار است بر روی طیف مختلفی از دستگاه‌ها نظیر گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ ها و سیستم‌های دسکتاپ در دسترس کاربران قرار بگیرد مایکروسافت این روزها مشغول طراحی قابلیت‌های جدیدی است که تحقق این هدف را ممکن می‌کند.

یکی از این قابلیت‌ها نوار وظیفه جدیدی است که در این نسخه آزمایشی در دسترس کاربران قرار گرفته است. مایکروسافت همچنین در بیلد 22563 از ویندوز 11 ویجت‌های جدیدی را برای دسترسی به اطلاعات گوناگون معرفی کرده است.

به نظر می‌رسد ویندوز 11 قرار است در آینده‌ای نزدیک رابط کاربری بهتر و بهینه سازی شده‌ای را در اختیار کاربران تبلت‌ها قرار دهد. مایکروسافت در این نسخه از ویندوز 11 کار تست و ارزیابی نوار وظیفه جدیدی را آغاز کرده است که فضای صفحه نمایش را به صورت بهینه‌تری در دسترس کاربران قرار می‌دهد. این نوار وظیفه در حالت عادی تنها اطلاعات مهم و حیاتی را در معرض دید کاربران قرار می‌دهد. اطلاعاتی همچون زمان، تاریخ، وضعیت شبکه و باتری.

تحت این شرایط بخش گسترده‌تری از صفحه نمایش در دسترس کاربران قرار می‌گیرد تا در هنگام اجرای برنامه‌ها عملکرد بهتری را از ویندوز 11 تجربه کنند. در این حالت آیکون برنامه‌ها، نوار جستجو، ویجت‌ها و همچنین دکمه استارت از دید کاربران پنهان می‌شود. مایکروسافت اعلام کرده است اکنون در ویندوز 11 این تنظیمات به صورت خودکار و در هنگام استفاده از حالت تبلت فعال می‌شود.

اما کاربران می‌توانند با لمس نوار وظیفه آن را به وضعیت قبلی خود بازگردانند و همچنان آیکون برنامه‌‌ها، دکمه استارت و نوار جستجو را مشاهده کنند. در این حالت این اطلاعات به صورت بزرگ و گسترده نمایش داده می‌شوند تا امکان انتخاب آن‌ها در دستگاه‌های لمسی ساد‌ه‌تر از گذشته صورت بگیرد.

مایکروسافت همچنین در نسخه 22563 از ویندوز 11، ویجت‌های جدید و تازه‌ای را معرفی کرده است. اکنون در ویندوز 11 می‌توان راحت‌تر از گذشته به تمامی این ویجت‌ها دسترسی پیدا کرد و با مشاهده تمامی آن‌ها، مناسب‌ترین‌ها را برای حضور در صفحه دسکتاپ انتخاب کرد. مایکروسافت اعلام کرده همچنان مشغول کار بر روی این ویجت‌ها است و در نظر دارد در آینده نزدیک آن‌ها را تا جای ممکن برای تمامی کاربران سفارشی سازی کند.

مایکروسافت اعلام کرده است که این ویجت‌های تازه و پنجره دسترسی به آن‌ها را در حال حاضر تنها در دسترس بخشی از کاربران ویندوز 11 قرار داده است تا از آن‌ها بازخوردهای لازم را کسب کند. مطمئناً این بخش در نسخه‌های آینده با تغییرات گسترده‌ای همراه می‌شود تا با نیازهای تعداد بیشتری از کاربران همخوانی پیدا کند.

از میان دیگر تغییرات صورت گرفته در این نسخه می‌توان به رفع بسیاری از باگ‌ها و مشکلات موجود در نسخه قبل، ارتقا عملکرد برنامه File Explorer، اضافه شدن 37 اموجی جدید در قالب برنامه Emoji 14.0 و همچنین بهبود قابلیت‌های مروگر اج اشاره کرد.

مایکروسافت چندی پیش به کاربران ویندوز 11 قول داد که در ماه‌های آینده قابلیت‌های بهتر و گسترده‌تری را به این سیستم عامل اضافه کند. انتظار می‌رود ویژگی‌های جدید حاضر در این نسخه آزمایشی پس از رفع باگ‌ها و مشکلات موجود، در قالب یک بروزرسانی بزرگ در نیمه دوم سال جاری میلادی در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید