وزیر خارجه آمریکا:

شرکت های پوششی چینی و اماراتی در رابطه با ایران تحریم شدند/ در صورت عدم توافق، تحریم علیه ایران ادامه دارد

    کد خبر :918230
آنتونی بلینکن: در صورت عدم توافق، تحریم علیه ایران ادامه دارد

وزیر خارجه آمریکا با دفاع از تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران، گفت که در صورت عدم دستیابی به توافق در وین، واشنگتن به تحریم‌ها علیه تهران ادامه خواهد داد.

آنتونی بلینکن روز گذشته با اشاره به اعمال تحریم‌های تازه علیه شرکت‌های چینی و اماراتی به‌دلیل فروش محصولات پتروشیمی ایران، گفت، در صورت عدم دستیابی به توافقی درباره برجام، واشینگتن به تحریم‌ها علیه تهران ادامه خواهد داد.

وی در خصوص تحریم‌های تازه گفت: آمریکا شبکه‌ای از شرکت‌های پتروشیمی‌ ایران و شرکت‌های پوششی در چین و امارات متحده عربی که به انجام معاملات بین‌المللی و دور زدن تحریم‌ها در فروش محصولات پتروشیمی ایران به مشتریان در چین و سایر بخش‌های شرق آسیا کمک می‌کردند را شناسایی و تحریم کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: دولت بایدن در پیگیری مسیر دیپلماسی معنادار برای دستیابی به بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک، برجام، صادق و استوار بوده است.

آنتونی بلینکن تاکید کرده است، در صورت عدم دستیابی به یک توافق، ما به استفاده از اختیارات تحریمی خود برای محدود کردن صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی از ایران ادامه خواهیم داد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (اوفک) روز پنجشنبه 2 فرد به نام های محمدسعید رکن‌الدین شهروند ایرانی و جینگ‌فنگ شهروند چینی و 9 شرکت با اسامی: پتروشیمی «فن‌آوران ایران»، «مارون»، «خارک»، شرکت تجارت نفت و پتروشیمی «فیوچر گیت»، شرکت کشتیرانی «جی ایکس»، شرکت‌های بازرگانی «یوچم جنرال» و «اسکای زون» امارات همراه با شرکت‌های «کین‌ول اینترنشنال» و «تیم‌فورد اینترپرایزز» چین را به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌ها علیه ایران، تحریم کرد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. فراهانی گفت:

    ما خود می دانیم تو حتی یک تحریم از ۱۵۰۰ تحریم را لغو نخواهید کرد و فقط با قدرت و همت می توانیم به خودکفایی برسیم

دیدگاهتان را بنویسید