آموزش حضوری در مدارس از روز ۱۴ فروردین

    کد خبر :897517
از روز ۱۴ فروردین ماه آموزش‌ها به شکل حضوری از سر گرفته خواهد شد

حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحث حضوری شدن مجدد مدارس به صورت کامل که بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا اتخاذ شده است؛ ابراز داشت: همه دانش آموزان از نیمه آبان ماه حضور در مدرسه را تجربه کرده‌اند و پس از تعطیلات نوروزی برای بار اول نیست که به مدرسه می‌روند. لذا آمادگی‌های لازم از قبل برای حضور دانش آموزان در مدرسه وجود دارد.

وی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده و دستور العمل جدیدی که قرار است به مدارس ابلاغ شود اذعان داشت: وزارت آموزش و پرورش پیش از این هم تجربه‌ای در این خصوص داشته و دستورالعمل‌های متعددی را با همکاری وزارت بهداشت تنظیم نموده است و بر اساس مصوبه جدید، آخرین تغییرات را متناسب با شرایط کنونی در شیوه نامه‌های قبلی اعمال، و به مدارس ابلاغ خواهد کرد.

حکیم زاده به نتایج گزارش‌ها از تجربه حضور دانش آموزان در فواصل زمانی گذشته اشاره کرد و گفت: مدارس از مکان‌هایی بودند که بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتند. کودکان در سنی هستند که نه تنها می‌توانند خیلی از رفتارهایی که به ارتقاء سواد سلامت کمک می‌کند را یاد بگیرند؛ بلکه قادرند مروج فرهنگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند.

معاون وزیر با وجود آمادگی‌هایی که خانواده‌ها ظرف دوسال گذشته کسب نموده‌اند ابراز امیدواری کرد تمهیدات اندیشیده شده کمک کند که با استفاده از تجارب به دست آمده و همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها بتوانیم شرایط حضور ایمن دانش آموزان را در مدرسه فراهم نماییم.

حکیم زاده تاکید کرد: مصوبه ستاد ملی کرونا برای همه‌ی سازمان‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش لازم الاجرا است و تمام مدارس دولتی و غیردولتی را شامل می‌شود و ان شاء الله با همکاری اولیا، اشتیاق دانش آموزان و آمادگی همکاران روز چهاردهم فروردین ماه آموزش‌ها به شکل حضوری از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایلنا، وی در خصوص نحوه رصد آموزش‌های حضوری در سطح مدارس گفت: مدیران مدارس، تیم‌های نظارتی ستادی ومرکز ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش پیگیر اجرای این مصوبه در همه مدارس سطح کشورخواهند بود و در صورت مشاهده‌ی‌عدم رعایت آن، امکان پیگیری از طرف خانواده‌ها وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید