واشنگتن پست:

آمریکا نگران است که نتانیاهو برای بقای خود، جنگ را به لبنان بکشد

    کد خبر :1046570
ناراحتی نتانیاهو

واشنگتن پست با استناد به ارزیابی سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا، دی‌ای‌آی، گزارش داد که مقامات دولت بایدن به‌طور «خصوصی» به رهبران اسرائیل درباره ورود به درگیری مستقیم با حزب‌الله هشدار داده‌اند.

یک گزارش خبری می‌گوید که ایالات متحده به اسرائیل گوشزد کرده است که اگر در کنار حمله به غزه، وارد جنگ با حزب‌الله لبنان هم بشود، نیروهایش با فشار بیش از اندازه‌ای روبه‌رو شده و احتمالاً پیروز نخواهند شد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابعی که نام آن‌ها برده نشده، خاطرنشان کرده که ارتش اسرائیل از آغاز جنگ غزه بیش از ۳۰ بار نیرو‌های ارتش لبنان را که مورد حمایت مالی آمریکا و آموزش‌دیده آمریکا هستند، هدف قرار داده است.

براساس این گزارش، مقامات آمریکا نگران هستند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، ممکن است در میانه بالا گرفتن انتقادات داخلی از خود، گسترش جنگ به لبنان را به عنوان کلید بقای سیاسی خود ببیند.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرونوت روز یکشنبه، ۱۷ دی، نوشت:

اسرائیل در سفر روز‌های اخیر آموس هوکشتاین، نماینده ویژه دولت آمریکا، پیامی را به واشینگتن منتقل کرد که بر اساس آن، اسرائیل علاقه‌مند است بحران مرزهایش با لبنان و عقب راندن نیرو‌های حزب‌الله از نزدیکی این مرزها، از راه‌های دیپلماتیک فیصله یابد، اما در صورت شکست این راهکار، «موظف به اقدام در لبنان» خواهد بود.

هوکشتاین روز پنجشنبه گذشته دیدار‌های جداگانه‌ای با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع، در تل‌آویو انجام داد.

براساس این گزارش، مقامات اسرائیلی به آموس هوکشتاین گفتند بدون دور کردن حزب‌الله از مرز، ساکنان شمال اسرائیل از بازگشت به شهر‌های تخلیه شده خودداری خواهند کرد.

به نوشته انتخاب به نقل از یدیعوت آحرونوت، اسرائیل نسبت به دستیابی به راهکار سیاسی خوش‌بین نیست، اما آخرین تلاش خود را خواهد کرد تا اگر وارد اقدام نظامی در لبنان شد، از «مشروعیت» برخوردار باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید