آمریکا مجبور است امتیاز دهد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۰۴
    کد خبر :929567

محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در مورد احتمال از سرگیری مذاکرات بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا، گفت: دور از انتظار نیست بعد از تعطیلات مذاکرات از سرگرفته شود و احتمال توافق نیز بستگی به این دارد چه توافقی انجام شود.

به  نقل از عصرایران، او ادامه داد: ما دنبال توافق خوب هستیم آنها هم در مقابل توافق خوب که بخواهند به جمهوری اسلامی ایران امتیاز دهند مقاومت می کنند. ما مقاومت می کنیم امتیاز یکطرفه ندهیم.

وی افزود: من اعتقاد دارم ما باید خوب بازی کنیم. اینکه مدام بگویم مذاکرات انجام می شود ادبیات کارشناسی نیست ما باید وضعیت موجود و مزیت ویژه خودمان را بشناسیم و برگه های خودمان را قدر بنهیم و از این برگه ها برای امتیاز گرفتن استفاده کنیم، چراکه بدون امتیاز گرفتن نباید توافق کنیم اصل بر این است که امتیاز بگیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: غربی ها بیش از ما به توافق ومذاکره نیاز دارند همانطور که برای وین پیشقدم شدند اینجا هم پیشقدم می شوند. ما نیز مذاکره و توافق را بر راه های دیگر ترجیح می دهیم. جمهوری اسلامی ایران هم حسن نیت و هم جدیت دارد و اگر طرف مقابل هم این حسن نیت و جدیت را داشته باشد به نتیجه می رسیم.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: اگر طرفهای مقابل حسن نیت داشته باشند ما در همین ۲۴ساعت آینده هم می توانیم توافق کنیم. وی تاکید کرد: اگر حاضر باشند امتیاز بدهند و امتیاز بگیرند توافق می شود اما اگر تصمیم بگیرند امتیاز ندهند و امتیاز بگیرند، توافق نمی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد اینکه شرایط می گوید توافق می شود یا نه؟،گفت: شرایط می گوید آنها نیاز به توافق دارند و امتیاز می دهند و مجبورند امتیاز بدهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید