آمریکا شرکت سازنده ریز تراشه SMIC چین را تحریم کرد

    کد خبر :748870

محدودیت های صادرات اعمال شده بر شرکت بین المللی ساخت نیمه رسانه ها ضربه دیگری به صنعت فناوری چین بود و درگیری های بین دو کشور در زمینه مالکیت فکری و امنیت ملی را تشدید کرد.

شرکت‌های آمریکایی حالا برای صادرات محصولات خاص به بزرگترین سازنده ریزتراشه در چین نیاز به مجوز دارند چون ترس آن وجود دارد که از این کالاها برای مقاصد نظامی استفاده شوند.

شرکت تولید ریزتراشه SMIC که مقر آن در شانگهای قرار دارد طی بیانیه ای اعلام کرد هیچ اطلاعیه رسمی مبنی بر این تحریم‌ها دریافت نکرده، هیچ رابطه ای با نیروهای مسلح چین ندارد و هیچ کالایی برای هیچ کاربر نظامی تولید نمی‌کند.

اعمال محدودیت بر شرکت SMIC باعث افزایش بیشتر درگیری های تجاری بین دو قدرت بزرگ اقتصاد دنیا می‌شود. آمریکا و چین بر سر مسائل بسیاری از تجارت گرفته تا همه‌گیری ویروس کرونا و حتی قوانین جدید امنیتی در هنگ کنگ با هم اختلاف دارند.

دولت ترامپ اولین بار شکل شرکت فناوری هواوی را در لیست سیاه خود قرار داد و مانع خرید تجهیزات از عرضه کنندگان آمریکایی توسط این شرکت شد و از متحدان خود خواست از او پیروی کنند. دونالد ترامپ سپس تهدید کرد اگر شرکت تیک تاک چین به مالکان آمریکایی فروخته نشود، آن را تحریم می کند.

به نظر نمی‌رسد این اقدام آمریکا علیه شرکت SMIC به شدت تحریم های هواوی و سایر شرکت‌های چینی باشد. آمریکا اعلام کرده در فکر اقدامات بیشتری است مثل اضافه کردن نام این شرکت به لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا. در این صورت صادرات از شرکت‌های بیشتری تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم،حدود 50 درصد از تجهیزات SMIC از آمریکا می آید و ارزش بازار این شرکت بیش از 29 میلیارد دلار است. مشتریان شرکت SMIC شامل شرکت‌های کوآلکام و برادکام، سازنده ریزتراشه در آمریکا هم می‌شوند. سهام این شرکت چینی 23 درصد پس از اعلام خبر وضع محدودیت های آمریکا طی یک روز سقوط کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید