آمریکا به عربستان نفت فروخت

    کد خبر :736870

آمریکا در ماه ژوئن اولین محموله نفت خام خود را پس از برداشته شدن ممنوعیت صادرات در ۲۰۱۵ به عربستان سعودی فرستاد. این محموله همچنین اولین نفت خامی بود که از ۲۰۰۲ فرستاده می‌شد. آمریکا در ۲۰۰۲ یک محموله کوچک نفت خام به عربستان ارسال کرده بود.

اطلاعات اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد این کشور در ماه ژوئن ۵۵۰ هزار بشکه نفت خام به عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت خام دنیا، فرستاده است. عربستان همچنین یکی از عرضه کنندگان اصلی نفت خام به آمریکاست.

طی ۴۰ سال ممنوعیت صادرات نفت آمریکا، عربستان یک بار در ۲۰۰۲ هزار بشکه نفت از این کشور دریافت کرده بود.

این محموله نفتی که در ژوئن به عربستان فرستاده شد، بخشی از محموله بزرگتری است که به سمت یک مقصد صادراتی دیگر می‌رود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از ماه مه ۲۰۲۰، هیچ صادرات نفتی را به عربستان سعودی گزارش نداده است. ولی عربستان سعودی یکی از عرضه کنندگان اصلی نفت خام به آمریکاست و در ۲۰۱۹ پس از کانادا و مکزیک، سومین عرضه کننده بزرگ نفت به این کشور بود.

واردات نفت آمریکا از عربستان سعودی در ماه مه سال جاری میلادی به بالاترین رقم طی سه سال گذشته یعنی ۱.۱۵۱ میلیون بشکه در روز رسید. متوسط واردات نفت آمریکا از عربستان در ماه‌های قبل در ۲۰۲۰، حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز بود.

به گزارش فارس، در ماه آوریل، وقتی عربستان و روسیه قرارداد جدید اوپک پلاس را برای کاهش تولید نفت امضا کردند، نفتکش‌های عربستان سعودی از قبل از نفت خام پر شده و عازم آمریکا شده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید