آمریکا به اهدافى در شرق سوریه حمله کرد

    کد خبر :1029271
آمریکا شرق سوریه حمله

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که در پی یک سری حملات علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه، ایالات متحده بامداد جمعه به ۲ تاسیسات در سوریه حمله کرده است.

وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای، گفت: ایالات متحده به دنبال درگیری نیست و هیچ قصد و تمایلی برای درگیر شدن در خصومت‌های بیشتر ندارد، اما حملات علیه نیروهای آمریکایی غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

آستین با اشاره به اینکه این حملات محدود برای دفاع از نظامیان آمریکایی بوده است، مدعی شد: این حملات، جدا و متمایز از درگیری جاری بین (رژیم) اسرائیل و حماس هستند و تغییری در رویکرد ما نسبت به درگیری اسرائیل و حماس ایجاد نمی‌کنند.

به نوشته الجزیره، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز پیشتر در واکنش به حملات راکتی و پهپادی به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هشدار داده بود که واشنگتن در زمانی که ما انتخاب کنیم و به انتخاب ما، به این حملات پاسخ خواهد داد.

مقامات پنتاگون اعلام کردند که نیروهای آمریکایی در ۱۰ روز گذشته ۱۷ بار در عراق، سوریه و دریای سرخ مورد حمله قرار گرفته‌اند.

به گفته مقامات پنتاگون، نظامیان آمریکایی روز پنجشنبه نیز در یک پایگاه هوایی در اربیل عراق مورد حمله قرار گرفتند و این هفدهمین باری بود که نیروهای نظامی این کشور آمریکایی در ۱۰ روز گذشته هدف حمله قرار گرفته‌اند.

همچنین پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون، گفت: ۲۲ نفر از پرسنل ایالات متحده در اثر این حملات از نظر فیزیکی دچار جراحات جزئی شده و پس از مداوا به خدمت بازگشته‌اند اما ۱۹ نفر از این افراد دچار آسیب تروماتیک مغزی (TBI) نیز شده‌اند.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

به گزارش ایرنا، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید