آمریکا با فروش تسلیحاتی جدید به تایوان موافقت کرد

    کد خبر :1005322
آمریکا فروش تسلیحات تایوان

پنتاگون اعلام کرد، وزارت امور خارجه آمریکا با فروش مهمات و قطعات خودروهای نظامی به ارزش ۴۴۰ میلیون دلار به تایوان موافقت کرد؛ این چراغ‌سبز تازه‌ترین اقدام از سری اقدامات مشابه واشنگتن در بحبوحه تشدید تنش‌ها با چین است.

به نقل از خبرگزاری راشا تودی، براساس پست منتشر شده در وب‌سایت آژانس امنیت همکاری دفاعی آمریکا، دو توافق تسلیحاتی مجزا توسط وزارت امور خارجه آمریکا تایید شدند. نخستین قرارداد به ارزش ۳۳۲.۲ میلیون دلار مهمات خودکار ۳۰ میلیمتری از جمله گلوله‌های انفجاری قوی را در اختیار تایوان قرار خواهد داد. این قرارداد توسط شرکت «Alliant Techsystems Operations and General Dynamics» اجرا خواهد شد.

قرارداد دوم شامل حمایت لجستیکی به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار است و براساس آن آمریکا برای تایوان قطعات یدکی و تعمیراتی برای پلتفرم‌های تسلیحاتی و خودروهای نظامی مختلف فراهم خواهد کرد.

پنتاگون اعلام کرد، هر دو قرارداد فروش از ادامه تلاش‌های تایوان برای به روز رسانی نیروهای مسلحش و حفظ یک توانایی دفاعی معتبر حمایت خواهد کرد.

کنگره آمریکا در حال حاضر یک ماه فرصت دارد تا این قراردادها را بررسی کند و درخواست مسدود شدن یا اصلاح آنها را بدهد. از آنجایی که اکثر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان از موضع تند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نسبت به چین حمایت می‌کنند، بعید است که این اتفاق رخ دهد.

این اطلاعیه سه ماه پس از آن مطرح شد که وزارت امور خارجه آمریکا با فروش موشک به ارزش ۶۱۹ میلیون دلار به ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ تایوان که ساخت آمریکا هستند، موافقت کرد. از سوی دیگر واشنگتن و تایپه ظاهرا درباره احتمال تامین کمک‌های نظامی سریع به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار که نیازمند تایید نیست و از ذخایر موجود آمریکا تامین می‌شود، در حال رایزنی هستند.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع تایوان نیز اعلام کرد که این فروش قابلیت‌های دفاعی این جزیره را در برابر تاکتیک‌ها و تهدیدات نظامی گسترده چین تقویت می‌کند. چین همواره تاکید کرده که فروش‌های تسلیحاتی آمریکا دولت تایوان را جسور می‌کند و نقض اصل چین واحد خواهد بود که آمریکا آن را به رسمیت می‌شناسد اما از آن حمایت نمی‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید