آمریکایی ها با نقض برجام به پروژه آمریکا هراسی دامن نزنند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ۱۲:۵۰
    کد خبر :117065

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها با نقض برجام بیشتر از این به پروژه آمریکا هراسی که توسط خود آنان کلید خورده دامن نزنند و باعث بی اعتمادی سایر کشورها به خود نشوند.

علی نجفی درباره پیش بینی وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر این که با مخالفت ترامپ نسبت به برجام، کنگره آمریکا دراین مورد تصمیم می گیرد، افزود: این احتمال وجود دارد تا کنگره آمریکا در خصوص برجام تصمیم گیری کند.
وی ادامه داد: این پیش بینی مربوط به ساز وکارهای درونی آمریکاست اما به آنچه باید توجه داشت، این است که برجام یک توافق بین المللی است و یک توافق دوجانبه بین ایران و آمریکا نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: برجام یک توافق بین المللی است و یک توافق دو جانبه بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا نیست که آمریکایی ها بخواهند آن را زیر سوال ببرند.
نجفی گفت: امیدوارم آمریکایی ها بیشتر از این به پروژه آمریکا هراسی دامن نزنند و خود را در میان کشورهای دنیا بی اعتبار نکنند.
نجفی افزود: نقض برجام نگرانی از نقض تمامی توافق ها از سوی آمریکا را در دنیا افزایش خواهد داد.
وی ادامه داد: در زمان حاضر بجز آمریکا، تمامی طرف های برجام بر حفظ و اجرای این توافق نامه تأکید دارند و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها پایبندی ایران به برجام را تأیید کرده است.
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه هفته گذشته در نیویورک در مصاحبه با فایننشال‌ تایمز گفت: «فرض من و حدسم این است که ترامپ پایبندی ایران (به برجام) را تأیید نخواهد کرد و به کنگره اجازه خواهد داد که در این مورد تصمیم بگیرد.»
وی خاطرنشان کرد: «توافق به ایران اجازه داده است که به تحقیق و توسعه ادامه دهد. بنابر این، ما زیربناهای تکنولوژیک خود را ارتقا بخشیده‌ایم. اگر تصمیم بگیریم که از توافق خارج شویم، با فناوری بهتری [نسبت به گذشته] از آن خارج خواهیم شد.»
ظریف تأکید کرد: ایران تنها برای مقاصد صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید