آمار نگران کننده تجرد جوانان بالای 30 سال

    کد خبر :1039005
اضافه شدن شروط ضمن عقد به سند الکترونیکی ازدواج
 دکتر امیرحسین بانکی پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت، در مراسم رونمایی از سامانه ملی آموزش و مشاوره ازدواج «همنا» گفت: حدود دو میلیون و ۲۰۰ دختر مجرد بالای ۳۰ سال و حدود دو میلیون و ۵۰۰ پسر مجرد بالای ۳۰ سال داریم که این آمار نگران کننده است.
بانکی پور با بیان اینکه سه درصد ازدواج‌ها در کشور به طلاق منجر می‌شود، افزود: نسبت سه به یک ازدواج به طلاق به این معنا نیست که از هر سه ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود. ازدواج بین مجردهاست و طلاق بین کسانی که سال‌های گذشته ازدواج کرده‌اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قبلاً در قانون جوانی جمعیت برای زوج‌های نابارور تعیین کردیم که همه هزینه درمان‌های ناباروری را بیمه متقبل شود، اکنون حدود ۹۰ درصد هزینه‌ها در مراکز دولتی و حدود ۵۰ درصد هزینه‌ها در مراکز خصوصی را بیمه می‌دهد. اما دختران بالای سی سال نگران اند که در صورت تأخیر ازدواج، فرزندآوری برای آن‌ها سخت می‌شود.
دکتر بانکی پور افزود: در حوزه ساماندهی مراکز مشاوره نیز مصوبه‌ای در برنامه هفتم داشتیم که می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه وضع ازدواج در کشور ما در این چند سال تغییر جدی نکرده است، افزود: میانگین سن ازدواج دختران و پسران ما در ۲۰ سال گذشته تغییری نکرده است و برای دختران ۲۴ سال و برای پسران ۲۷.۵ سال بوده است. هم اکنون در رده سنی ۲۰ تا ۳۵ سال، دو سوم دختران ما متأهل هستند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید