آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات 1402

    کد خبر :992619
وزیر کشور آمران به معروف تذکر لسانی

«احمد وحیدی» درباره فعالیت‌های ستاد انتخاباتی وزارت کشور برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: فعالیت اجرایی این نهاد از اسفند سال گذشته آغاز شده و جلسات با استان‌ها در حال انجام است.

وحیدی این را هم گفت که این وزارتخانه موظف به فراهم سازی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در کشور است و ستاد انتخابات در حال مهیا شدن برای این حرکت ملی بزرگ است.

فرجام مهاجرانی که کارت شناسایی نگرفته اند

وزیر کشور در آخرین آمار سرشماری و شناسایی همه مهاجران افغان که به طور جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است، گفت: با وجود اقدامات خوبی که انجام شده و تاکنون بیش از یک میلیون نفر دارای کارت شناسایی هستند، اما متاسفانه دیگر مهاجران افغان مراجعه نکردند که این افراد نباید خدماتی که دیگران دریافت می کنند انتظار آن را داشته باشند.

رییس شورای امنیت کشور پیش تر گفته بود که با دفاتر خدمات دولت و پلیس به اضافه ۱۰ هماهنگی شده است و مهاجران افغان باید به این دفاتر مراجعه کنند تا بتوانیم با سرشماری گسترده و دقیق درباره نحوه ارایه خدمات‌ و ساماندهی آنها به موقع عمل کنیم. بنابراین از همه مهاجران افغانی و همه اتباع دیگری که در ایران هستند به طور جدی خواستاریم تا در مهلت اعلام شده مراجعه کنند. اما اگر به هردلیلی مراجعه نکنند از دید ما این امکان وجود دارد که مهاجر تلقی نشوند و حتی ناچار می شویم سختگیرانه رفتار کنیم.

وزیر کشور این را هم گفت که به همه اتباع افغانی که در این طرح شناسایی شرکت کنند اقامت‌های موقت به آنها خواهیم داد و نگران نباشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید