آمادگی تفنگداران دریایی آمریکا برای ورود به سرزمین اشغالی

    کد خبر :1031668
تفنگداران دریایی آمریکا سرزمین اشغالی

تحرکات نظامی اخیر آمریکا مرتبط با درگیری غزه – اسرائیل از جمله اعزام ۲۲۰۰ تفنگدار آمریکایی سؤالاتی را درباره ماموریت ایالات متحده و نقش آن در منطقه به وجود آورده است.

شبکه خبری ای.بی.سی نیوز در گزارشی به تحرکات نظامی آمریکا و نقش آن در درگیری جاری منطقه اشاره کرده است:

۲۲۰۰ تفنگدار آمریکایی بر روی عرشه ۳ ناو

تفنگداران آمریکایی کجا هستند؟ ۲۲۰۰ تفنگدار آمریکایی از یگان اعزامی ۲۶ دریایی، سوار بر سه ناو این کشور به عنوان بخشی از استقرار منظم نیروها در خاورمیانه هستند.

دو ناو USS Bataan و USS Carter Hall پس از خروج از خلیج فارس در اوایل این هفته، سه شنبه در دریای عرب واقع در شمال اقیانوس هند بودند.

ناو سوم USS Mesa Verde هم به دلیل اینکه برای تعمیر در اسپانیا بود هم اکنون در راه مدیترانه است.

این ناو در روزهای گذشته با حدود ۶۵۰ تفنگدار دریایی و ملوان بندری را در اسپانیا ترک کرد و در حال حرکت به سمت دریای مدیترانه است.

اما به این ناو دستور داده نشده همانند ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford به سمت شرق این دریا حرکت کند و فعلا فقط باید در دسترس باشد.

آیا تفنگداران دریایی این ناوها راهی سرزمین‌های اشغالی خواهند شد؟

هیچ تصمیمی برای اعزام این تفنگداران یا کشتی‌ها به نزدیکی اراضی اشغالی وجود نداشته است، اما پنتاگون تایید کرد که آنها در حال انتقال به موقعیت‌هایی هستند که در صورت صدور دستور در کوتاه‌ مدت می‌توانند در آن فعالیت خود را آغاز کنند و حضور داشته باشند.

یک مقام آمریکایی گفته که هیچ دستوری داده نشده اما ناوهای USS Bataan و USS Carter Hall به سمت دریای سرخ حرکت می‌کنند و USS Mesa Verde در دریای مدیترانه باقی خواهد ماند.

چرا حضور این ناوهای آمریکایی در اخبار منتشر شده است؟

چون آنها جزئی از تجهیزات نظامی آمریکایی هستند که در کوتاهترین زمان ممکن برای کمک به تخلیه اضطراری احتمالی پرسنل ایالات متحده یا دیگران در دسترس خواهند بود. آنها در هیچ جنگی شرکت نخواهند کرد و در حال حاضر هیچ دستور رسمی برای درگیر شدن آنها در این جنگ وجود ندارد، آنها فقط در حال حرکت هستند تا در صورت نیاز به آنها نزدیکتر شوند.

این ناوها و سرنشینان آنها چه کار می‌توانند انجام دهند؟

ناو USS Bataan شبیه یک ناو هواپیمابر است و ترکیبی از هلیکوپترها، اوسپری‌ها و جنگنده‌های “هریر” را حمل می‌کند. از این جنگنده‌ها می‌توان برای نجات افراد در کوتاه مدت استفاده کرد. USS Mesa Verde و USS Carter Hall ناوهای فرود آبی هستند و وسایل نقلیه زمینی را حمل می‌کنند.

این سربازان چه کسانی هستند؟

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به حدود ۲۰۰۰ سرباز این کشور و سایر مناطق دستور داده تا با یک اخطار ۲۴ ساعته بجای یک آماده باش عادی ۹۶ ساعته آماده رفتن به خاورمیانه باشند. این همان چیزی است که پنتاگون آن را “آمادگی برای دستورات استقرار” یا به اختصار “PTDO” می‌داند.

اطلاعات

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید