مهدی ولی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار هواشناسی در مورد بروز مداخلات جوی در سه استان کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، امدادگران در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی در حالت آماده‌باش قرار داد و امدادگران در این سه استان تهمیدات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را اتخاذ کردند.

 وی با بیان اینکه رانندگان نیز باید همراهی لازم را داشته و به هشدارها توجه کنند، شهروندان باید از حضور در اطراف مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. همچنین از توقف خودروها در اطراف مسیل‌ها خودداری شود. مالکان و پیمانکاران ساختمان‌های نیمه کاره باید نسبت به جمع‌آوری اجسام با احتمال سقوط درپی وزش شدید باد اقدام کنند.

ولی‌پور با بیان اینکه احتمال بارش شدید باران و توفان‌های لحظه‌ای نیز در برخی از نقاط این استان‌ها وجود دارد، گفت:‌وقوع رعد و برق نیز در این استان‌ها دور از انتظار نیست.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، احتمال وقوع سیلاب و اختلال در ترددهای جاده‌ای نیز از دیگر مخاطرات پیش‌بینی شه در روز سه‌شنبه برای این  سه استان است و علاوه بر آن احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال سیلاب در مناطق مستعد، صاعقه، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، خسارت به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی نیز پیش‌بینی شده است.