آلمان هشدار جنگ صادر کرد

    کد خبر :1030038
آلمان هشدار جنگ

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای با اشاره به تحولات اخیر در اراضی اشغالی و اوکراین تأکید کرد که اروپا باید برای جنگ احتمالی در این منطقه آماده شود.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان امروز (دوشنبه) در مصاحبه با شبکه «زد دی اف» آلمان تصریح کرد که باید برای یک جنگ احتمالی در اروپا آماده باشند.

وی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا و درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی در غزه گفت: «ما باید به این ایده که ممکن است تهدید جنگ در اروپا وجود داشته باشد،عادت کنیم. آلمان باید بتواند از خود دفاع کند. ما باید برای جنگ آماده باشیم».

پیستوریوس تصریح کرد که به اعتقاد وی درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا و اوکراین پیامدهایی را در جامعه آلمان خواهد داشت.

پیش از این، مقام‌های گرجستان طرحی را برای شرایطی که تسلیحات اتمی در منطقه اروپا مورد استفاده قرار گیرد، ارائه داده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اواخر مهرماه، «گریگول لیلواشویلی» رئیس سرویس امنیت ملی گرجستان تصریح کرده بود که مقامات این کشور با توجه با چالش‌های کنونی در منطقه، آماده یک «جنگ هسته‌ای احتمالی» می‌شوند.

هشدار وزیر دفاع آلمان در خصوص احتمال وقوع جنگ در اروپا در است که روز شنبه هفته جاری، همزمان با ادامه جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس، منابع خبری گزارش کردند که نظامیان آلمان در قبرس برای استقرار در غرب آسیا در حالت آماده باش هستند.

از طرف دیگر، وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که قصد دارد توانایی‌های واکنش خود را در غرب آسیا تقویت کند و یک ستاد در قبرس برای برنامه‌ریزی در این زمینه ایجاد کرده است. وزارت خارجه آلمان اعلام کرده که با وجود درگیری بین رژیم اسرائیل و حماس، هنوز چند هزار شهروند آلمانی در غرب آسیا هستند.

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید