«آقای گوزن» با یک تیم حرفه ای ساخته شد/ آغاز رقابت های خارجی

    کد خبر :274163

تهیه کننده انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» به کارگردانی مجتبی موسوی درباره روند ساخت این اثر که پس از موفقیت در ایران به زودی در جشنواره های خارجی حضور می یابد، توضیح داد.

الهه فرنیا تهیه کننده انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» درباره چگونگی ساخت این انیمیشن گفت: تولید «آقای گوزن» از مهر ماه سال ۹۴ آغاز و ساخت آن تا پایان مهر ماه سال ۹۶ طول کشید. این انیمیشن در ابتدا به مدت زمان یک سال در تهران تولید شد و در نهایت بخش انیمیت آن به مشهد منتقل شد که این بخش نیز نزدیک به یک سال طول کشید.

وی بیان کرد: تیمی که در ساخت این انیمیشن کوتاه ما را همراهی کردند بسیار حرفه ای و توانمند بودند که از آن جمله می توان به پرستو کارگر، بهار کیامقدم و دیگر هنرمندان این حوزه اشاره کرد که هر کدام از این افراد موفقیت های بین المللی خوبی را تا امروز کسب کرده اند.

فرنیا با اشاره به اینکه با تیم حرفه ای، عروسک ها و دکور انیمیشن را ساخته اند، گفت: پری روحانی که کار مدل سازی دست و پای شخصیت های عروسکی را انجام می داد اولین کار قالب گیری خود را که تحویل داد به قدری قالب گیری تمیز بود که وقتی مجتبی موسوی کارگردان انیمیشن آن را به خانم شکیب از استادن عرصه انیمیشن نشان داد مورد تمجید قرار گرفت.

وی ادامه داد: بخش انیمیت این پروژه به دلیل اینکه کارگردان در مشهد زندگی می کرد، به این شهر انتقال پیدا کرد. البته یکی دیگر از دلایل این انتقال نیز این بود که کارگاه ما در تهران تنها برای یک سال قرارداد داشت و بعد از پایان قرارداد، تصمیم گرفته شد تا انیمیت در مشهد انجام شود.

این تهیه کننده سینما بیان کرد: موسیقی انیمیشن «آقای گوزن» نیز که توسط شاهد مصطفی فر ساخته شده است، تاثیر بسیار خوبی در جذابیت این انیمیشن دارد.

فرنیا در پایان گفت: پخش جهانی این انیمیشن توسط حوزه هنری انجام می شود و قرار است در چهل و دومین جشنواره «انسی» فرانسه نمایش داده شود.

«آقای گوزن» در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش مسابقه بین الملل لوح تقدیر دریافت کرد.

به گزارش مهر ،انیمیشن «آقای گوزن» به کارگردانی سیدمجتبی موسوی در چهل و دومین جشنواره جهانی انیمیشن «انسی» فرانسه شرکت می کند. همچنین از ایران انیمیشن «بدو رستم بدو» نیز در این رقابت حضور دارد. انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» در بخش مسابقه فیلم کوتاه شرکت می کند.

در خلاصه داستان «آقای گوزن» آمده است: در یک ایستگاه مترو ویران شده که شبیه به متروهای جوامع مدرن اروپایی است. مردم در این جامعه چهره‌های حیوانی دارند و انسانیت را فراموش کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید