آقای وزیر ارتباطات، استعفا کنید

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ۱۴:۴۵
    کد خبر :960774
فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات گفته است: “دخل و تصرفی درباره بازگشت پلتفرم اینستاگرام ندارم. تصمیم با شورای امنیت کشور است؛ من حتی عضو این شورا هم نیستم”

1- اینکه وزیر به صراحت روند تصمیم گیری درباره فیلتر اینستاگرام و جایگاه وزیر اطلاع رسانی می کند اقدام خوبی است اما سوال اینجاست
آیا شما مخالف یا موافق فیلتر اینستاگرام توییتر واتس اپ و تلگرام هستید یا نه؟ اگر موافقید به صراحت اعلام کنید و اگر مخالفید هم شفاف آن را بگویید.

2- وزیر ارتباطات می گوید در دایره تصمیم گیری برای بستن اینستاگرام نیست. آیا تصمیم گیران از وی به عنوان عالی ترین مقام کشور در حوزه ارتباطات مجازی، نظرخواهی کرده اند یا نه؟ آیا در جلسات شورای امنیت کشور (زیرنظر وزیر کشور) درباره فیلتر اینستاگرام حضور داشتید یا نه؟ اگر بله نظر شما چه بوده؟ موافق بودید یا مخالف؟ یا گزینه دیگر؟ اگر از وزیر ارتباطات نظرخواهی هم نکرده باشند که خیلی بد است و نشانه بدتری دارد.

3- اگر وزیر ارتباطات تلاش می کند با این گونه سخنان خود را از مسوولیت در برابر فیلتر شدن اینستاگرام و مرگ هزاران هزار شغل کوچک و بزرگ وابسته به این برنامه و اخلال در ارتباطات و کسب و کار مردم دور کند باید گفت شما به عنوان وزیر ارتباطات در برابر بسته شدن اینستاگرام مسوولیت دارید و این شرایط از مسوولیت شما نمی کاهد. اگر واقعا شما را هم از دایره تصمیم گیری و هم از دایره مشورت درباره فیلتر اینستاگرام کنار گذاشته اند می توانید به این دو اعتراض و مخالفت کنید.

4- اگر وزیر ارتباطات درباره مهمترین اتفاق در حوزه ارتباطات نه تصمیم گیر است و نه تصمیم ساز و نه حتی مورد مشورت است پس حضور و باقی ماندن او در این سمت چه دلیلی دارد؟ استعفا کنید تا نه در معرض مسوولیت باشید و نه برای این جایگاه حاشیه ای مورد سوال باشید.

✍رضا غبیشاوی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید