آقای فروتن! لطفا نخوان

    کد خبر :586312

بعد از جنجال کتاب شعر لیلا اوتادی در فضای مجازی، این بار محمدرضا فروتن موزیک ویدئویی با موضوع اعتراض به فضای مجازی و با نام «اینستاگرام»در صفحه شخصی اش منتشر کرده است، با این شناسنامه: «آهنگ ساز: کارن همایونفر، ترانه‌سرا: اندیشه فولادوند».

سعدی در حکایتی از باب «در فواید خاموشی» گلستان از ناخوش‌آوازی می‌گوید که صاحب‌دلی به او توصیه می‌کند از بهر خدا نخواند! حالا حکایت بعضی از سلبریتی‌هاست که اصرار دارند وارد دیگر عرصه‎های هنر از جمله شاعری و خوانندگی هم بشوند که باید به آن‌ها گفت از بهر خدا نسرایید و نخوانید!

بعد از جنجال کتاب شعر لیلا اوتادی در فضای مجازی، این بار محمدرضا فروتن موزیک ویدئویی با موضوع اعتراض به فضای مجازی و با نام «اینستاگرام»در صفحه شخصی اش منتشر کرده است، با این شناسنامه: «آهنگ ساز: کارن همایونفر، ترانه‌سرا: اندیشه فولادوند». اما برخلاف انتظاری که از این گروه حرفه‌ای داریم، با یک ترانه شعارزده و صدایی که بیشتر به درد دکلمه می‌خورد، مواجه هستیم.

ترانه با این بیت‌ها آغاز می‌شود: «توی این جهان مجازی همه شبیه توهم شدن رو علف/ تو عکسای شخصی‌تو رو می‌کنی یه گله هیولا می‌رن توی کف/یه شب توی صفحه‌ ات پر از جونور/ یه شب مرده‌های سیاست زده/ یه شب فرقه‌های عجیب و غریب/ یه شب سمفونی‌های آفت زده/ کامنت‌های وحشی، کامنت‌های رام، زیر پستته توی اینستاگرام…».

گذشته از صدای یکنواخت و بی‌اوج و فرود محمدرضا فروتن که هیچ تأثیری در مخاطب نمی‌گذارد و معلوم نیست سبک خواندنش چیست، باید از نوع قافیه‌سازی(علف و کف) و ترکیبات و عباراتِ عجیبِ استفاده شده در ترانه گفت؛ مانند: «یه گلّه هیولا»(!)، «سه نقطه‌ترین»، «ریموتِ روان» و… .

همچنین باید پرسید آن که در آیفون تصویری ساعت 9 به بعد، با بغضش جهانی را پُر می‌کند، کیست؟! کاربری نوشته بود: «جناب فروتن چرا آخه؟ بیشتر کمدی بود تا انتقادی». کاربر دیگری هم نوشته: «شاید پیش خودتون می‌گید کار درستی دارم انجام می‌دم که این همه دارن ایراد می‌گیرن، ولی آقای فروتن اصلاً در ‌این کار خوب نخواهید بود».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید