آقاپور: زنان ایرانی باید در سطوح مدیریتی دیده شوند

    کد خبر :287857

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آیا زنان ایران شایسته این همه کم لطفی بخصوص در مجلس شورای اسلامی هستند؟ زنان ایرانی باید در سطوح مدیریتی دیده شوندY به عنوان مثال باید در هیات رییسه مجلس و هیات رییسه کمیسیون‌ها کرسی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، معصومه آقاپور علیشاهی در نطق میان دستور امروزخود در صحن علنی مجلس بیان کرد: خالصانه سلامی بر دولت تدبیر و امید که دوستدار ملت است. کشور امروز دچار چهار انسداد است، انسداد ساختاری،‌ گفتمانی، رویکردی و عملکردی و تنها راه نجات امید است. چاره‌ای نداریم جز اینکه از منظر اصلاح‌طلبی چاره برون‌رفت را ارائه دهیم و به صورت نقطه‌ای و منطقه‌ای مسائل را بررسی کنیم نه به صورت پارتی زانی، بیاییم پاسخگو باشیم نه پاسخ‌ساز.

وی در ادامه گفت: در سرزمین فرسوده صنعت تبریز که سر ایران است جانی برایشان باقی نمانده است. آذربایجان شرقی و شهرستان شبستر برای نظام پشتوانه بوده است و این را در اغتشاشات دی ماه ۹۶ با بصیرت و آگاهی و دور از فتنه می‌توان دید که با مسئولین نظام همراه بودند ولی افسوس که سهم بودجه عمرانی و عمومی استان در کشور ۳۱ بوده یعنی آخرین رتبه. چرا راه‌های مواصلاتی شهرستان پیشرفت چشمگیری ندارد؟ چرا مجتمع فرهنگی ورزشی برای کارگران اجتماعی شهرستان شبستر وجود ندارد؟

وی افزود: چرا مجوز لازم جهت آموزش زبان ترکی به صورت اختیاری صادر نمی‌شود؟ آیا این زبان ارزشش از زبان روسی به عنوان زبان دوم کمتر است؟ با وجود پتانسیل‌های بالای اقتصادی و علمی در شهرستان‌های آذربایجان از آنها در سطح مدیریت عالی کشور استفاده نمی‌شود؟

نماینده مردم شبستر در مجلس ادامه داد: با وجود این محرومیت‌ها در ۷۵ روستای شهرستان شبستر و مجاورت با دریاچه ارومیه و طوفان نمک هنوز بدی آب و هوا به کارکنان آموزش و پرورش و سایر کارکنان تعلق نمی‌گیرد و جزو شهرستان‌های کمتر توسعه یافته قرار ندارد. چرا با توجه به سفر رییس‌جمهور وام لازم جهت خط دو متروی تبریز پرداخت نشده است؟

وی افزود: چرخ دنده اقتصاد کشاورزان در حال خرد شدن است. میوه و محصولات باغی وجود دارد اما صنعت لازم برای ایجاد ارزش بر افزوده وجود ندارد و تنها راه‌حل حمایت از کالای ایرانی ایجاد این صنعت است. مسئولین نظام اگر به راستی فرزندان انقلاب هستید چرا از پاسخ دادن به این سوالات ناتوان هستید؟ اگرچه نماینده شهرستان شبستر هستم برای جای جای وطنم خدمتگزار هستم. آیا زنان ایران شایسته این همه کم لطفی بخصوص در مجلس شورای اسلامی هستند؟ به عنوان مثال یک کرسی در هیات رییسه مجلس باید برای بانوان باشد و در هیات رییسه کمیسیون‌ها نیز باید اینگونه باشد.

وی در پایان گفت: وکلای ملت با زنان ایران در سطح مدیریت همراه باشید و به مسائل زنان رسیدگی کنید، از دولت و نمایندگان مجلس انتظار داریم که در خصوص تصویب کنوانسیون‌های مالی و بانکی نهایت همکاری را با دولت داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید