آغاز پیک جدید کرونا در کشور از امروز

    کد خبر :963913
سویه جدید کرونا

حسین فرشیدی،معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگوی ویژه خبری، اظهار داشت: همکاران ما در وزارت بهداشت از چهارشنبه شب دو سویه جدید دیگر در بین بیماران مشکوک به کووید ۱۹ تشخیص دادند بنابراین تعداد سویه های جدیدکرونا در کشور به سه سویه BQ1 و XBB و BA2 افزایش یافته است.

وی افزود: وقتی ما سرعت غلبه سویه BA5 در اروپا را رصد می‌کنیم، می‌بینیم که با شیوع سویه BQ1 سرعت انتقال این بیماری افزایش یافته و کشورهایی همچون فرانسه و آلمان به سرعت درگیر شدند.

فرشیدی با تاکید بر اینکه قدرت انتقال XBB پنج برابر بیشتر از دلتا است، گفت: باید به سرعت، مرزها رصد شده و بیماران مشکوک شناسایی شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به اینکه از زمان آخرین تزریق واکسن عمومی کرونا زمان زیادی گذشته و جمعیت قابل توجهی از مردم کشورمان نیز دوز سوم و چهارم کرونا را تزریق کرده اند ظرف یک الی یک و نیم آینده دچار پیک جدید کرونا خواهیم شد.

فرشیدی در عین حال تاکید کرد: از امروز پیک جدید کرونا در کشور آغاز شده و ما از همه بیمارستان‌ها و کادر درمان خواسته‌ایم که آماده باش باشند چرا که طی ۴ تا ۶ هفته آینده پیک به اوج خود می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: علائم سویه های جدید کرونا به ویژه در سویه XBB از حالت کلاسیک تب و سرفه به سمت علائمی همچون درگیری‌های گوارشی، خستگی و سردرد تغییر کرده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت میزان بستری در سویه های جدید کرونا به همان مقداری است که در سویه اومیکرون وجود داشت اما هرچه تعداد بیماران بیشتر باشد درصد بستری نیز افزایش می‌یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید