آغاز پلی آف لیگ برتر بسکتبال برای رونمایی از چهار مدعی قهرمانی

    کد خبر :191555

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور برای تعیین چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها از فردا آغاز می شود.

پتروشیمی بندرامام، شهرداری تبریز، نفت‌آبادان، مهرام تهران، دانشگاه‌آزاد تهران، نیروی زمینی تهران،‌ یس‌آل گرگان و شهرداری گرگان تیم هایی هستند که با قرار گرفتن در رده های اول تا هشتم مرحله مقدماتی، جواز حضور در مرحله پلی آف را به دست آوردند.

این مرحله از مسابقات از فردا جمعه آغاز می شود و طی آن تیم ها با برگزاری حداکثر پنج بازی، رقابت خود برای صعود به مرحله نیمه نهایی پیگیری می کنند. در این مرحله از مسابقات تیم اول با تیم هشتم، تیم دوم با تیم هفتم، تیم سوم با تیم ششم و تیم چهارم با تیم پنجم جدول رده بندی مرحله مقدماتی دیدار می کنند.

بر این اساس در مرحله پلی آف لیگ برتر بسکتبال دو تیم پتروشیمی و شهرداری گرگان رو در روی هم قرار می گیرند. شاگردان مهران شاهین طبع در هر دو دیدار رفت و برگشت مرحله مقدماتی برابر گرگانی ها به برتری دست یافتند و در نهایت هم با متحمل شدن تنها یک باخت راهی پلی آف شدند در حالیکه شهرداری گرگان در هفته پایانی مرحله برگشت و با کسب سومین برد خود، صعودش را به پلی آف قطعی کرد.

دیگر نماینده گرگان هم دیدارهای پلی آف خود را برابر دیگر مدعی لیگ برتر برگزار می کند. یس آل در مرحله مقدماتی از مجموع ۱۶ بازی، نتیجه ۱۱ دیدار و از جمله دو دیدار برابر شهرداری تبریز را واگذار کرد و حالا باید دیدارهای پلی آف خود را هم برابر همین تیم برگزار کند. به طور حتم گرگانی ها برای عبور از مرحله پلی آف و صعود به نیمه نهایی رقابتی سخت برابر مدعیان اصلی لیگ خواهند داشت.

نفت آبادان فینالیست فصل گذشته لیگ که مرحله مقدماتی را با کسب جایگاه سوم به پایان رساند در مرحله یک چهارم رو در روی نیروی زمینی قرار می گیرد. آبادانی ها در هر دو دیدار نیم فصل اول و دوم برابر این حریف تهرانی به برتری دست یافتند اما نتیجه ای که در مرحله پلی آف به دست می آورند، تعیین کننده وضعیت آنها برای صعود به مراحل بالاتر خواهد بود.

دیگر دیدار پلی آف لیگ برتر بسکتبال میان دو تیم تهرانی مهرام و دانشگاه آزاد برگزار می شود. این دو تیم در مرحله مقدماتی رقابت خیلی نزدیکی با یکدیگر داشتند طوریکه در پایان این مرحله در نزدیک ترین فاصله به یکدیگر و در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند. هر یک از آنها از پیروزی در هر یک از دیدارهای رو در روی مقدماتی نیز سهم داشتند طوریکه مهرام در دیدار رفت و دانشگاه آزاد در دیدار برگشت صاحب برتری شد. در هر صورت دربی تهران یکی از حساس ترین دیدارهای پلی آف خواهد بود.

دو دیدار نخست مرحله پلی آف مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به میزبانی پتروشیمی بندرامام، شهرداری تبریز، نفت آبادان و مهرام تهران برگزار می شود. این دیدارها به صورت متوالی طی روزهای جمعه و شنبه برگزار می شود.

پلی آف لیگ برتر بسکتبال به صورت سه از پنج برگزار می شود. بر این اساس دیدار سوم پلی آف پنجشنبه هفته آینده (۲۱ دی ماه) برگزار می شود و دیدارهای چهارم و پنجم – در صورت نیاز- نیز جمعه (۲۲ دی ماه) و دوشنبه (۲۵ دی ماه) برگزار می شود.

برنامه دو دیدار نخست مرحله پلی آف مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به این شرح است:

جمعه و شنبه (۱۵ و ۱۶ دی ماه)
* پتروشیمی بندرامام – شهرداری گرگان
* شهرداری تبریز – یس‌آل گرگان
* نفت آبادان – نیروی زمینی تهران
* مهرام تهران – دانشگاه‌آزاد تهران

به گزارش مهر، تیم های برنده مرحله پلی آف لیگ برتر بسکتبال راهی مرحله نیمه نهایی این رقابت ها می شوند. در این مرحله برنده دیدار پتروشیمی بندر امام و شهرداری گرگان به مصاف برنده دیدار تیم های تهرانی مهرام و دانشگاه آزاد می رود و تیم های برنده در هر یک از دیدارهای شهرداری تبریز با یس آل گرگان و نفت‌آبادان با نیروی زمینی تهران هم رو در روی هم قرار می گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید