آغاز همکاری بانک کارآفرین و دانشگاه تهران

    کد خبر :931432
آغاز همکاری بانک کارآفرین و دانشگاه تهران

تفاهم‌نامه همکاری بین بانک کارآفرین و دانشگاه تهران با هدف «ترویج فرهنگ کارآفرینی» و با محوریت شرکت عصر امین کارآفرین و دانشکده تجارت و مالیه منعقد شد.

طی نشستی با حضور دکتر احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین، دکتر مقیمی رئیس دانشگاه تهران و جمعی از مدیران ارشد دانشگاه تهران و بانک کارآفرین، تفاهم نامه همکاری با موضوع توسعه همکاری‌های علمی و تخصصی حوزه کارآفرینی و با محوریت شرکت عصر امین کارآفرین و دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران امضاء شد.

دکتر بهاروندی در مراسم امضاء این تفاهم نامه با تقدیر از دانشگاه تهران به جهت تلاش برای پیوند میان صنعت و دانشگاه گفت: نگاهی گذارا بر برنامه ریزی های مختلف اقتصادی در ایران از سالهای دور تا کنون نشان می دهد که متاسفانه به آنچه که می خواستیم نرسیدیم و تا رسیدن به جایگاه مطلوب نیز فاصله داریم.

بهاروندی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه حکمرانی در اقتصاد، تصریح کرد: به دلیل شرایط فعلی اقتصاد ایران و عدم دست‌یابی به اهداف و جایگاه های تعیین شده در برنامه های مختلف، نیاز به ایجاد نگاه و رویکردی بنیادی، راهبردی و استراتژیک در دانشگاه ها داریم تا بتوانیم در مسیر کاربردی شدن تئوری های اقتصادی و پیاده سازی آنها در فضاهای کسب و کاری گام برداریم.

مدیرعامل بانک کارآفرین تاسیس دانشکده تجارت و مالیه را دردانشگاه تهران به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد: همانگونه که نام با مسمایی برای این دانشگاه انتخاب شده است، امیدوارم با همکاری بیشتر بخش خصوصی و دانشگاه و با تمرکز بر واقعی سازی مولفه های آموزشی اقتصاد در این دانشگاه نیروهایی رشد و تربیت شوند که در برنامه ریزی های آتی اقتصادی کشور، نقش موثری ایفا کنند.

آغاز همکاری بانک کارآفرین و دانشگاه تهران

دکتر سید محمد مقیمی نیز در نشست انعقاد تفاهم‌نامه با بانک کارآفرین، به شعار راهبردی دانشگاه تهران مبنی بر جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی اشاره کرد و با یادآوری اینکه “ارتباط با صنعت” یکی از مولفه‌های دانشگاه کارآفرین است، اظهار داشت: نظام آموزش عالی کشور فاصله زیادی با مفروضات دانشگاه کارآفرین دارد. اولین گام برای تحقق مولفه‌های دانشگاه کارآفرین، برقراری ارتباط بین رشته‌های دانشگاهی و حوزه‌های تخصصی در صنعت است.

رئیس دانشگاه تهران، تحقق جنبه مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه را در گروی پاسخگویی به نیازهای جامعه و صنعت دانست و گفت: با طراحی بسته آموزشی تحولی و در نظر گرفتن دوره‌های فشرده مهارتی، کارورزی و کارآفرینی برای دانشجویان رشته‌های مختلف، به دنبال این هستیم که فارغ‌التحصیلان دانشگاه در زمینه جنبه‌های عملیاتی و کاربردی مورد نیاز صنعت و جامعه نیز همانند جنبه‌های تئوریک و نظری تقویت شوند.

دکتر مقیمی در این نشست که با محوریت دانشکده تازه تاسیس تجارت و مالیه برگزار شد، راه‌اندازی دانشکده‌های جدید دانشگاه تهران را بر مبنای تقاضامحوری دانست و افزود: به عنوان نمونه، دانشکده حکمرانی با هدف تربیت حکمرانانی که اشراف فنی و مهارت‌های مدیریتی را به صورت توامان داشته باشند، راه‌اندازی شد. دانشکده تجارت و مالیه نیز به دنبال حل مسائل و مشکلات تجاری کشور با مشارکت نهادهای مالی و تجاری است.

رئیس دانشگاه تهران در پایان ابراز امیدواری کرد جهتگیری دانشگاه‌ها به سمت کاربردی شدن با هدف حل مسائل جامعه و صنعت هدایت شود که اگر جهتگیری‌ها را به این سمت بسیج کنیم، باعث رشد و توسعه کشور می‌شود.

آغاز همکاری بانک کارآفرین و دانشگاه تهران

در ادامه این نشست دکتر هاشم آقازاده، رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران نیز، ایجاد پارک تخصصی فناوری‌های تجارت و مالیه را از اهداف استراتژیک این دانشکده برشمرد و گفت: این پارک برای اولین بار در کشور با مشارکت بخش‌ غیردولتی راه‌اندازی می‌شود تا از صاحبان ایده و همچنین شرکت‌های حوزه تجارت و مالیه در قالب مراکز نوآوری، رشد و توسعه پشتیبانی کند.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد و توسعه آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تجارت و مالیه از جمله آزمایشگاه تخصصی تجارت و مالی خبر داد و گفت: یکی از چالش‌های اصلی در بحث سرمایه‌گذاری و تجارت این است که تجار و سرمایه‌گذاران بدون اینکه ارزیابی فنی و تخصصی انجام دهند وارد عرصه های تجارت و سرمایه‌گذاری می‌شوند متاسفانه به دلیل عدم ارزیابی علمی درست و به موقع، با شکست سنگینی مواجه می‌شوند در حالیکه به راحتی می‌توانند با یک آزمایش کارشناسی، موفقیت خود را تضمین کنند.

رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران افزود: در آزمایشگاه‌های تخصصی این دانشکده، با خطای بسیار کم می‌توانیم در مورد صحت و احتمال موفقیت تصمیمات و برنامه‌های تجار و سرمایه‌گذاران اظهارنظر تخصصی و کارشناسی ارائه دهیم.
دکتر آقازاده ابراز امیدواری کرد: با توجه به سلسله جلسات برگزار شده با شرکت عصر امین کارآفرین، زمینه شکل‌گیری پارک تخصصی تجارت و مالیه، تامین مالی واحدهای فناور مستقر در آن، راه‌اندازی آزمایشگاه‌ تخصصی تجارت و مالیه و اجرای برنامه‌های مشترک آموزشی، مطالعاتی و رویدادهای تجاری و مالی را فراهم خواهد ساخت.

آغاز همکاری بانک کارآفرین و دانشگاه تهران

سیدصابر امامی، مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت عصر امین کارآفرین نیز با اشاره به ماموریت محول شده به شرکت عصرامین کارآفرین که شناسایی و حمایت از استارت آپ های حوزه فناورانه است گفت: جلسات متعددی با دانشگاه تهران در راستای نهایی کردن تفاهم نامه بین دانشگاه تهران و بانک کارآفرین برگزار شد و از این رو امیدواریم با حمایت های مدیرعامل و هیئت مدیره بانک در حوزه سرمایه گذاری زیر ساختی بتوانیم با اجرایی شدن این تفاهم نامه، زمینه رشد و فعالیت گسترده استارت آپ ها را فراهم نموده و استارتاپ هایی که هم اکنون تحت مالکیت این شرکت، در حال فعالیت هستند نیز فضای جدیدی برای رشد و ارتقاء خود پیدا کنند تا در آینده نزدیک شاهد نقش آفرینی بیشتر آن ها در حوزه کسب و کارهای فناورانه باشیم.

وی در ادامه افزود: ورود به حوزه های فین تک، برگزاری کنفرانس های علمی و استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه تهران برای رشد و آموزش کسب و کارهای نوپا مورد هدف، از جمله برنامه های پیش رو خواهد بود و به دنبال این هستیم در حوزه فن‌آوری بتوانیم با نقش آفرینی کسب و کارهای تحت مالکیت خود، اقدامات خوبی را انجام دهیم.

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین؛ امامی در پایان تاکید کرد:اعتقاد داریم با این تفاهم نامه حمایت از استارتاپ ها وارد فاز جدیدی خواهد شد که فعالان این حوزه به زودی شاهد ثمرات آن خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید