آغاز ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

    کد خبر :800236

براساس اعلام آموزش و پرورش ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی پایه دهم از امروز (٢١ فروردین) آغاز می‌شود.

طبق اعلام قبلی آموزش و پرورش برای ثبت نام دانش‌آموزان متقاضی شرکت در آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی، این افراد می‌توانند از امروز و به مدت ١٠ روز (٣١ فروردین) برای نام نویسی اینترنتی اقدام کنند.

انجام تمام مراحل کار اعم از ثبت نام، اعلام نتایج، درخواست تجدید نظر آزمون از طریق سامانه ثبت نام خواهد بود و صرفا آزمون ورودی حضوری برگزار خواهد شد.

آنطور که در دستورالعمل ثبت نام این مدارس آمده است تمام دانش آموزان پایه نهم که حداقل معدل کتبی ۱۷ در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خردادماه بدون اعمال نمرات تکوینی) را داشته باشند، امکان شرکت در آزمون را پیدا خواهند کرد.

هر داوطلب فقط می‌تواند در نمون برگ تقاضای ثبت نام، یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند.

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی پایه دهم ۵۸ هزار دانش آموز در ۷۵۶ دبیرستان نمونه دولتی است و تمام دانش‌آموزان متقاضی تحصیل در چنین مدارسی صرفا باید از طریق پذیرفته شدن در آزمون ورودی به این مدارس راه یابند.

به گزارش دانشجو، طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه قرار بر این است تا آزمون ورودی راس ساعت ۹ صبح روز ۱۸ تیر درسراسر کشور به طور همزمان برگزار شود، البته با توجه به شرایط فعلی و روند شیوع کرونا در کشور امکان تغییر زمان برگزاری آزمون وجود دارد که در این صورت اعلام خواهد شد.

داوطلبان ورود به مدارس نمونه دولتی باید به ۱۰۰ سوال آزمون در مدت ۱۲۰ دقیقه پاسخ دهند همچنین مواد امتحانی هم شامل سوالاتی از دروس آموزش قرآن و پیام‌های آسمان، فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی (جغرافیا، تاریخ، مدنی)، زبان انگلیسی و علوم تجربی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید