آغاز تولید آزمایشی آی‌فون 14 اپل

    کد خبر :898516

اسمارت‌فون‌های سری آی‌فون 14 اپل چند ماه دیگر به بازار عرضه می‌شوند. اگرچه رویداد معرفی این هندست‌ها احتمالا تا پیش از ماه سپتامبر برگزار نخواهد شد؛ اما اپل پیش‌تر فهرست نهایی مشخصات فنی اسمارت‌فون‌های خود را مورد تائید قرار داده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_‌با وجود تعطیلی موقت کارخانجات فاکسکان در شهر شنژن چین، فرآیند توسعه آی‌فون‌ 14 کماکان ادامه دارد. غول کوپرتینویی در ماه فوریه امسال نخستین مرحله از تولید اسمارت‌فون‌های آینده خود را آغاز کرد. مراحل تولید آزمایشی این هندست‌ها موفقیت‌آمیز بود و اکنون کمپانی آمریکایی اطمینان یافته که کارخانجان طرف قرارداد آن قادر به تولید آی‌فون‌های نسل آینده خواهند بود.

به‌دنبال این مرحله از تولید، طراحی نهایی آی‌فون 14 مورد تائید قرار گرفته است. بنابراین بازگشت به عقب به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط جف پو؛ تحلیل‌گر ارشد موسسه Haitong International Securities، فهرست مشخصات فنی آی‌فون‌های آینده اپل منتشر شده و توسط کارشناسان این گروه مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط این تحلیل‌گر، اکنون آی‌فون 14 به مرحله تست اثبات فنی رسیده است. مهندسان اپل در بخشی از این فرآیند، یکی از نخستین دستگاه‌های طراحی شده در کارخانه را از نظر عملیاتی به‌طور کامل تست خواهند کرد. این تست با هدف اطمینان از عملکرد بی‌نقص کلیه امکانات گوشی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود. در این مرحله، عملکرد صفحه‌نمایش، دوربین و تراشه از تمامی زوایا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این تست نشان می‌دهد که اکنون فهرست مشخصات فنی آی‌فون 14 نهایی شده است. بنابراین بعید است که اپل از این پس، اطلاعات مندرج در این فهرست را تغییر دهد؛ مگر آنکه برخی امکانات گوشی‌های آی‌فون با نقص عملکردی جدی مواجه باشند.

در این زمینه شخص تحلیل‌گر استدلال می‌کند که اپل در گوشی‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس خود از دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال 5 برابری استفاده نکرده است. این مشخصه احتمالا در آی‌فون‌های سال 2023 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. تحلیل‌گر هنگام بررسی اسناد صنعتی موفق به کشف هیچ‌گونه شواهدی دال بر وجود این قابلیت نشد.

مطابق شایعات پیش‌تر منتشر شده، اپل در جدیدترین مدل‌های آی‌فون آینده خود از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. با این‌حال به گفته جف پو، گوشی‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون 14 مکس در عوض استفاده از تراشه‌ A16 Bionic موجود در مدل‌های پرو از تراشه A15 Bionic هندست‌های نسل قبلی بهره خواهند برد. با این وجود این پردازنده در مقایسه با مدل نسل قبلی خود پیشرفت‌هایی را تجربه خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت اپل احتمالا در سپتامبر سال 2022 از سری آی‌فون 14 رونمایی خواهد کرد.

یک منبع خبری که همواره رندرهای غیررسمی از اسمارت‌فون‌های معرفی نشده را منتشر می‌کند؛ اخیرا تصاویری بزرگ و باکیفیت از آی‌فون 14 پرو را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. با وجود این واقعیت که رویداد معرفی آی‌فون‌های جدید در ماه سپتامبر سال 2022 برگزار می‌شود؛ اما تصاویر CAD مربوط به این هندست‌ها در فضای وب منتشر شده است.

حذف ناچ بحث‌برانگیز و وجود 2 حفره در قسمت فوقانی نمایشگر، مشخصه اصلی طراحی آی‌فون‌ 14 پرو محسوب می‌شود. حسگرهای سیستم فیس آی‌دی درون حفره بیضی‌شکل و سنسور دوربین جلویی درون حفره کروی‌شکل مستقر خواهند شد. آی‌فون‌ 14 فاقد حسگر تاچ آی‌دی زیر نمایشگر بوده و این سامانه تنها در سری آی‌فون 15 به‌کار گرفته خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید