آصفری: نجومی بگیران نمی‌توانند عدالت را برقرار کنند / عدم تحقق عدالت نتیجه انتخاب غلط است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳
    کد خبر :720987

محمد حسن آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دانشجو، اظهار داشت: دلیل اصلی که هنوز نتوانسته ایم در کشور به عدالت نزدیک شویم این بوده است که هنوز مسئولانی بر سرکار نیامده‌اند که دغدغه اصلی آن‌ها عدالت باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز برخی برای رسیدن به قدرت، عدالت را زیرپا می‌گذارند و با استفاده از تبعیض، ثروت اندوزی و قدرت پروری به جایگاهی می‌رسند که مسئله عدالت را فراموش می‌کنند.

نماینده اراک گفت: بنده معتقد هستم که مجلس شورای اسلامی می‌تواند گام‌های موثری را در تحقق عدالت بردارد، اما این مورد را باید بدانیم که مجلس به تنهایی نمی‌تواند این مسئله را به تحقق برساند بلکه دولت نیز باید در جهت تحقق عدالت به مجلس کمک کند تا این مورد انجام شود.

آصفری با اشاره به مصوبات مجلس در بحث عدالت گفت: اگراین مصوبات تصویب شود، اما مورد توجه دولت قرار نگیرد، صرفا یک دست قوانینی است که بلا استفاده مانده و فقط باعث تورم قوانین در کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: اولین اقدام مجلس یازدهم که بتواند در بحث عدالت ورود کند این است که قوانینی مصوب کند که استفاده از بیت المال را برای همه مردم در دسترس قرار دهد و همه از آن بتوانند استفاده کنند نه اینکه کسانی بتوانند با استفاده از اطلاعات محرمانه اقتصادی و امضا‌های طلایی مشغول ثروت اندوزی‌های نامشروع شوند.

این نماینده مجلس بیان داشت: این طور نشود که عده‌ای از حقوق‌های نجومی برخوردار باشند وعموم مردم با یارانه زندگی کنند یا اینکه کسانی بتوانند با رانت به املاک و سود‌های آنچنانی دست پیدا کنند که مردم در در حسرت خانه دارشدن باقی بمانند.

آصفری گفت: از مسئولانی که خود حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند چه انتظاری هست که بیایند و عدالت را در سطح جامعه برقرار کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مهمترین علتی که هنوز عدالت در جامعه اتفاق نیفتاده این است که انتخاب‌های بدی صورت گرفته است. یعنی اگر مردم در انتخاب‌هایشان کمی دقت می‌کردند و افراد اصلح را انتخاب می‌کردند، شاید اکنون ما در جامعه شاهد برقراری عدالت بودیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید