آشنایی با آریزو 5 اسپرت، مونتاژی قدرتمند و کوچک مدیران خودرو

    کد خبر :993661
آریزو 5 اسپرت

شرکت مدیران خودرو تصمیم دارد آریزو 5 اسپرت را تحت برند MVM به عنوان جدیدترین عضو خانواده آریزو مونتاژ کند. خودروی سدان کامپکت که مدل فیس لیفت آریزو 5 توربو بوده و نسبت به رقبا می‌تواند عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

بازتاب-این مدل در مقایسه با آریزو 5 توربو، دارای کابین متفاوت، طراحی بیرون جدید و برخی آپشن‌های تازه بوده تا تجربه کاربری بهتری را برای مخاطب خود رقم زند. در ادامه بیشتر با آریزو 5 اسپرت آشنا خواهیم شد.

طراحی بیرونی

آریزو 5 اسپرت

آریزو 5 اسپرت همانطور که گفته شد، نسخه فیس لیفت آریزو 5 توربو به حساب می‌آید که با طراحی شیک و اسپرت، جوانان را هدف قرار داده است. کیت بدنه جدید آریزو 5 اسپرت آن را به مدل‌های جدیدی چون تیگو 9 شبیه کرده که می‌تواند جذاب به نظر برسد. از ویژگی‌های کیت جدید باید به سپر جلو و عقب اسپرت، جلوپنجره گریل مانند که به عنوان Waterfall  شناخته می‌شود و برخی دیگر. ساختار کلی همان مدل توربو بوده و تغییرات ظاهری تنها به همین موارد محدود می‌شود.

به جرات می‌توان گفت فیس لیفت آریزو 5 توربو که آریزو 5 اسپرت شناخته می‌شود، طراحی هیجان انگیز و چشمگیری پیدا کرد.

طراحی داخلی

آریزو 5 اسپرت

در داخل کابین طراحی بروز و بهتری تعبیه شده که کیفیت سواری و رانندگی را بهبود می‌بخشد. همچنین متریال نیز بهبود پیدا کرد که می‌تواند نظر هر فردی را به خود جلب سازد. اگر بخواهیم آن را توصیف کنیم به نوعی همان آریزو 6 پرو را در این مدل شاهد خواهید بود.

در نگاه نخست داشبورد و کنسول وسط با نمایشگر لمسی و طرح پیانویی تغییر کرد. در این مدل سیستم تنظیم تهویه مطبوع به صورت مکانیکی درآمده که نسبت به مدل توربو دیگر لمسی نیست. همچنین شاهد افزوده شدن فرمان D کات هستیم که جلوه اسپرت و جذابی به کابین بخشید. این نوع فرمان در مدل توربو یافت نمی‌شود.

صندلی‌های چرمی، پد شارژ بی سیم، رودری‌هایی از چرم با دوخت‌های رنگی و برخی متریال دیگر کابین آریزو 5 اسپرت را دوچندان جذاب کرده است.

ویژگی‌های ایمنی و رفاهی

آریزو 5 اسپرت

این سدان اسپرت دارای شش ایربگ بوده و در تست تصادف C-NCAP امتیاز 5 ستاره را کسب کرد. وجود سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل کشش TCS از ویژگی‌های کمک رانندگی این خودرو هستند.

خودرو فاقد سنسور باران است اما از سیستم گرمکن صندلی جلو بهره می‌برد. دیگر آپشن‌های رفاهی آریزو 5 اسپرت شامل شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروز کنترل، سنسور نور، سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، فرمان برقی با کلید های کنترل سیستم صوتی، درایو مود 2 حالته (ECO / SPORT)، دوربین دنده عقب، ترمز پارک برقی و اتوهلد می‌شود.

بنابراین مدیران خودرو سعی کرده ویژگی‌های رفاهی مختلفی را برای سدان آریزو 5 اسپرت تدارک بیند تا آن را نسبت به مدل توربو گزینه‌ای قابل قبول‌تر نماید.

ویژگی‌های فنی

آریزو 5 اسپرت

آریزو 5 اسپرت از پیشرانه 1.5 لیتری توربو MPi با قدرت 147 اسب بخار بهره می‌برد.   این پیشرانه گشتاور 210 نیوتن متری داشته و بوسیله گیربکس 9 دنده مصنوعی CVT می‌توان انتقال قدرت را انجام داد. آریزو 5 اسپرت در کمتر از 9.8 ثانیه می‌تواند به 100 کیلومتربرساعت برسد.

این سدان همانند قبل دارای سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم در عقب است. ترمز هم در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی بوده که به قابلیت‌هایی چون ترمز ضد قفل ABاسپرت، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BA مجهز شد.

با داشتن وزن 1410 کیلوگرمی، این سدان مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتری در هر 100 کیلومتر دارد. جزئیات قیمت این مدل مشخص نیست اما انتظار داریم بیش از 2 میلیارد تومان قیمت بخورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید