آزمایش اینترنت استارلینک در یک هواپیما

    کد خبر :941398
استارلینک

اسپیس ایکس اینترنت ماهواره‌ای Starlink را روی هواپیمای JSX آزمایش کرده است. در طول پرواز، انتقال اطلاعات بالای 100 مگابیت بر ثانیه بود. خبرنگاران تعدادی از رسانه‌ها در این پرواز شرکت کردند و سرعت آن در اپلیکیشن Ookla تخمین زده شد.

بازتاب-‌‌همچنین دستگاه هایی قرار داده شد که بار 30-20 مسافر را شبیه‌سازی می‌کرد. به گفته کارشناسان، استارلینک همچنان به دلیل پهنای باند ناکافی برخی از ماهواره‌ها مشکل دارد که می‌تواند بر پوشش هواپیماهای بزرگ تأثیر منفی بگذارد. اما این شرکت اطمینان می‌دهد که باید سرعت توسعه شبکه Starlink را در نظر گرفت.

آزمایش اینترنت استارلینک در یک هواپیما

اسپیس ایکس همچنین گفته است که از مزایای شبکه آنها عبور سریع سیگنال‌ها و اندازه کوچک آنتن‌ها در مقایسه با سایر سرویس‌های مشابه است. این امکان نصب چنین آنتن‌هایی را در هواپیماهای کوچک فراهم می‌کند. در عین حال، این اپراتور ادعا می‌کند که قبلاً با خطوط هوایی هاوایی برای خدمات رسانی به هواپیماهای ایرباس و بوئینگ توافق کرده است.

برای مقایسه، در ایرباس فعلی خطوط هوایی آمریکا، سرعت حداکثر به 2.2 مگابیت در ثانیه می‌رسد. تجهیزات Viasat در آنجا استفاده می‌شود، بیش از صد مسافر در هواپیما وجود دارد. در مجموع، امروزه حدود 10 هزار هواپیمای تجاری دارای سیستم وای فای هستند که تا سال 2031 تعداد آنها از 36 هزار واحد فراتر خواهد رفت.

پیش از این گزارش شده بود که استارلینک قصد دارد پایانه‌های خود را بر روی کشتی‌ها، قطارها، کامیون‌ها و غیره نصب کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید