غیرفعال شدن تنها آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در غزه

    کد خبر :811167
غیرفعال شدن تنها آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در غزه

فعالیت تنها آزمایشگاه تشخیص کووید-۱۹ در نوار غزه در پی حمله رژیم صهیونیستی متوقف شد.

مقامات محلی در غزه اعلام کردند تنها آزمایشگاه کووید-۱۹ نوار غزه دوشنبه در پی حمله رژیم صهیونیستی به درمانگاهی که این آزمایشگاه در آن قرار داشت، دیگر در وضعیت انجام آزمایش‌های تشخیصی نیست.

درمانگاه الرمال در مرکز شهر غزه واقع است. بخشی از این درمانگاه در حمله ارتش رژیم صهیونیستی تخریب شد. در این حمله همچنین به ساختمان وزارت بهداشت و دفاتر هلال احمر قطر آسیب وارد شد.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بمباران‌های اسرائیل تلاش‌های وزارت کشور را برای مقابله با همه گیری کووید تهدید می‌کند، زیرا به ویژه باعث توقف آزمایش‌های تشخیصی در آزمایشگاه مرکزی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» که از جناح‌های مختلف فلسطینی به غیر از حماس که کنترل غزه را در دست دارد، تشکیل شده است، نیز در توییتی نوشت: تن‌ها آزمایشگاه کووید-۱۹ در غزه از زمان بمباران درمانگاه الرمال دیگر عملیاتی نیست.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه، حملات ادامه دار تل آویو به تیم هایش امکان رسیدگی به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و ادامه دادن به واکسیناسیون را نمی‌دهد.

پیش از درگیری‌های اخیر، مقامات غزه به طور متوسط یک هزار و ششصد آزمایش تشخیصی کووید را با یکی از بالاترین درصد‌های نتایج مثبت در جهان (۲۸ درصد) انجام می‌دادند و تعداد بیماران در واحد‌های مراقبتی در بیمارستان‌ها بیش از حد ظرفیت آن‌ها بود.

نوار غزه با بیش از دو میلیون نفر جمعیت که در محاصره رژیم صهیونیستی است، بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت تاکنون ۱۲۲ هزار دوز واکسن دریافت کرده است که بیش از نیمی از آن‌ها تزریق شده است.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۱۰۳ هزار نفر مبتلا به کووید در نوار غزه تشخیص داده شده اند. این رقم ۹ هزار مورد را از آغاز درگیری‌ها نیز شامل می‌شود. بنا بر آمار رسمی، در مجموع، ویروس کرونا جان بیش از ۹۳۰ نفر را در نوار غزه گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید