آزادی 10 میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران؛ به زودی

    کد خبر :1021111
آزادی پول های بلوکه شده
رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: ۱۰ میلیارد دلار دیگر از منابع بلوکه شده ایران، در راه است.

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک ایران و چین با انتشار توئیتی از آزاد‌سازی بخش دیگری از منابع بلوکه شده ایران خبر داد.

در این توئیت آمده است: بنا بر اخبار و شنیده‌های رسمی و غیررسمی، ۶ میلیارد دلار تحت کلید بانک مرکزی قرار گرفت و با توجه به زمزمه ۱۰ میلیارد دیگر از منابع که در راه است، بانک مرکزی قاعدتا قدرت دخالت موثری در بازار دارد،  باید منتظر بعد از تعطیلات بود و عکس العمل بازار را دید.

روزهای ابتدایی هفته آینده‌ ۶ میلیارد دلار پول بلوکه شدن ایران در کره جنوبی که برای تغییر از وون (واحد پول کره) به یورو به سوئیس  رفته بود، در قالب یورو، به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر واریز می‌شود.

کشور قطر هزینه حواله این ارزها را از سوئیس به قطر بر عهده گرفته است.

مقرر شده است این ۶ میلیارد دلار که برای خرید دارو، تجهیزات پزشکی و دیگر کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود، از طریق سوئیفت و از مسیر رسمی نقل و انتقال شود.

‌روز ۲۱ شهریور، احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت که فرایند آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در حال اجرا است و امیدوارم به‌زودی بانک مرکزی و وزارت خارجه جزئیات دقیق از اجرای توافقات آزادسازی اموال بلوکه شده کشور اعلام کنند.

رئیس‌جمهور کشورمان، شب گذشته در گفت‌و‌گو با شبکه خبری آمریکایی ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که دولت تصمیم خواهد گرفت که چگونه ۶ میلیارد دلار از وجوه مسدود شده را که قرار است در توافق تبادل زندانی با آمریکا آزاد شود، هزینه کند و این پول «هرجا که ایران نیاز داشته باشد» هزینه خواهد شد.

فارس/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید