آزادراه شیراز-اصفهان در نیمه اول ۱۴۰۰ افتتاح می شود

    کد خبر :793858

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان در نیمه اول سال ۱۴۰۰ علی‌رغم همه فراز و فرودها خبر داد.

محمد اسلامی عصر امروز در حاشیه افتتاح بزرگراه شهید سلیمانی در شهر جدید صدرا در جمع خبرنگاران، افتتاح طرح‌های زیرساختی در اولین روز از ماه مبارک شعبان را هدیه‌ای به مردم فارس عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در این سفر ٦٣ کیلومتر پروژه راهسازی در فارس افتتاح شده است، اظهار داشت: مهمترین این طرح‌ها مسیر بزرگراهی شمال شرق شیراز به طول ١٤ کیلومتر بود.

وزیر راه و شهرسازی، جاده اختصاصی دسترسی به شهر صدرا و تقاطع غیرهمسطح به طول هفت کیلومتر و افتتاح چند پروژه در محور شیراز به اهواز، بوشهر و جهرم را از این طرح‌ها دانست و عنوان کرد: شهر جدید صدرا که در بحث پیوند اعضا به یک قطب جهانی تبدیل شده است، با جمعیت پذیری حدود ۳۰۰ هزار نفری با مشکل دسترسی به شیراز مواجه بود و به همین دلیل ایجاد راه‌های دسترسی مستقیم برای این شهر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

اسلامی ادامه داد: امروز و در حاشیه سفر به این شهر بزرگراه شهید سلیمانی افتتاح و یک پروژه جدید به طول ۱۰ کیلومتر نیز کلنگ‌زنی شد تا مسیر جدیدی برای دسترسی مردم این شهر به شیراز ایجاد شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در بحث توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، با توجه به تراکم جمعیت و گستردگی فارس، بیشترین پروژه‌های کشور به میزان ۶۰۰ کیلومتر، در این استان اجرایی شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با تامین منابع مالی، این طرح‌ها طی یکی دو سال آینده آماده بهره‌برداری شده و منجر به ارتقاء شاخص‌های بهره مندی فارس در حوزه زیرساختی حمل و نقلی خواهد شد.

او همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در شهر صدرا، گفت: با شروع این پروژه، مجموع طرح‌های آغاز شده در قالب اقدام ملی مسکن در کشور از ۵۰۷ هزار واحد عبور می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اجرای طرح اقدام ملی مسکن، گستره‌ای از کارگاه خانه‌سازی را در سطح کشور تشکیل داده و متقاضیان در وضعیت‌های گوناگون از این واحدهای مسکونی بهره مند خواهند شد.

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید